Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kdo je autorem výstavy obrazových fotografií „Očima Hanse Christiana Andersena“?

V dnešní soutěži hrajeme o:



metody objektú / tříd

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: metody objektú / tříd

Autor: P

14:52:34 21.11.2011

Tak ja tez zareaguju na 2 mesice stare vlakno, kdyz se tady celou tu dobu nic nedeje...
Kdyz chces videt priklady neceho, co je v konecnem dusledku pouzitelne pro svuj ucel a pri vytvareni toho nebylo strikne dodrzovane nejake akademicke paradigma, zadej si do Googlu "chatrč", "shanty" nebo "shack" a prepni na vyhledavani obrazku.

Citovat příspěvek

 

Re: metody objektú / tříd

Autor: lemravec

16:15:40 18.09.2011

lol nejako som si rozhasil zoradovanie v outlooku, tak som zareagoval na 2 mesiace stare vlakno :)

Citovat příspěvek

 

Re: metody objektú / tříd

Autor: lemravec

16:08:03 18.09.2011

ciste oop je laboratorna zalezitost a prakticky sa dnes vyskytuje iba v roznych zluceninach ;-) napr. ked sa pozriete na C# 4.0 tak zdanlivo je to riadny "bastard". v skutocnosti je ale vysledkom intenzivneho slachtenia... osobne nepovazujem oop za nejaky svaty gral o ktory by sa mali autori usilovat (reakcia na " Řada autorů jazyků tuto skutečnost nezvládla ...). V konecnom dosledku ide predovsetkym o to aby bol jazyk vhodne pouzitelny na svoj ucel a nie o to aby bola pri jeho navrhu striktne dodrzana nejaka akademicka paradigma.

Citovat příspěvek

 

Re: metody objektú / tříd

Autor: Honza

16:18:35 07.07.2011

chapu, kazdopadne ja to umim asi spatne/po staru/ala C# a matouci je pro me naopak tahle, ale nijak nevyvracim jeji spravnost :)

Citovat příspěvek

 

Re: metody objektú / tříd

Autor: rudyment

10:33:33 02.07.2011

Honza Napsal:
-------------------------------------------------------
> Ta definice objektu se mi hrube nelibi, objekt
> beru jako instanci tridy, teprv nad nim volam
> metody, trida je jen definice/sablona. Kazdopadne
> presnou definici si nekde najdi, jak uz bylo
> psano.

Vím, že se to na řadě škol takto učí, ale zkušenost ukázala, že celý systém OOP je daleko snáze pochopitelný, když se vrátíme ke starému Smalltalku, v němž i třída byla řádný objekt.

Řada autorů jazyků tuto skutečnost nezvládla do svých jazyků vhodně zakomponovat a s nástupem jazyka C++, který pojem třídy jako objektu zcela zrušil, toto tento fakt z povědomí programátorské veřejnosti posutpně vymizel.

Java (a po ní i C#) se ale přece jenom kousek cesty vrátila. Třída v ní sice není standardní objekt, který by bylo možno uložit do proměnné, nicméně knihovna nabízí zástupce tohoto objektu (class-objekt), který ti umožní pracovat s třídou zprostředkovaně jako s objektem.

Mám vyzkoušeno na studentech, že když od začátku pracujeme s třídou jako s objektem, je pro ně řada věcí mnohem pochopitelnější a přestanou s nimi zápasit, jak to vidím často jinde.

Citovat příspěvek

 

Re: metody objektú / tříd

Autor: Honza

14:47:00 29.06.2011

1) o statickych jsem nemluvil, ok.
2) asi mate pravdu, mylne jsem psal v kontextu C#/java

Citovat příspěvek

 

Re: metody objektú / tříd

Autor: P

13:55:58 29.06.2011

Honza Napsal:
-------------------------------------------------------
> Ta definice objektu se mi hrube nelibi, objekt
> beru jako instanci tridy, teprv nad nim volam
> metody, trida je jen definice/sablona. Kazdopadne
> presnou definici si nekde najdi, jak uz bylo
> psano.


1) staticke metody lze volat i bez existence objektu jako instance tridy
2) trida je "jen definice/sablona" pouze v urcitych jazycich (C#, Java apod.). V jinych jazycich je i trida objekt. V nekterych jazycich lze definovat objekt bez pouziti tridy. Trida obecne nepatri mezi zakladni prvky OOP.

Citovat příspěvek

 

Re: metody objektú / tříd

Autor: Honza

9:49:53 29.06.2011

Ta definice objektu se mi hrube nelibi, objekt beru jako instanci tridy, teprv nad nim volam metody, trida je jen definice/sablona. Kazdopadne presnou definici si nekde najdi, jak uz bylo psano.

Citovat příspěvek

 

Re: metody objektú / tříd

Autor: rudyment

11:41:53 14.06.2011

Dokončím, co jsem načal:


===== 3. =====
Virtuální metody souvisí s dědičností. Dokuď nepochopíš základy dědičnosti, nemá dost dobře smysl se bavit o virtuálních metodách.

Obecně jde o to, že typ předka (třída či interface) deklaruje nějakou metodu a třída potomka se rozhodne, zda tuto metodu převezme od svého předka (má-li jí vůbec definovanou, protože také mohlo zůstat jen u deklarace), anebo zda přebije předkovu definici svojí. Na případné předkově definici se tím nic nemění, ale kdykoliv někdo pošle potomkovi zprávu vedoucí ke spuštění dané metody, použije se vždy potomkova verze metody, a to i v případě, že tuto zprávu posílá některá z metod, které potomek zdědil od předka.

Znovu říkám, je to složitější a chce to trochu studia. Den před zkouškami se to nenaučíš.


===== 4. =====
Konečné metody jsou takové, které potomek nemůže přebít vlastní verzí.

Citovat příspěvek

 

RE: metody objektu / trid

Autor: RSTEIN

9:41:14 14.06.2011

Dobry den,
Lepe nez opakovat věci, které jiz byly popsany mnohokrát, vam doporučím, at
zacnete zde (tyka se metod v C#).
http://www.eggheadcafe.com/articles/20030111.asp
Kdyz vam nebudou nektere věci jasne, zeptejte se

Zdravim
Rene Stein
http://blog.renestein.net
twitter: http://twitter.com/renestein
Příspěvek zaslán emailem

Citovat příspěvek

 

Re: metody objektú / tříd

Autor: rudyment

7:50:49 14.06.2011

To je dotaz na několik kapitol do knihy. Ve stručnosti:

===== 1. =====
V OOP lze vše, co můžeš označit podstatným jménem, považovat za objekt. Pak je zákonitě i třída objekt. Je to ale trochu zvláštní druh objektu:

a) Je to jediný objekt, který umí vytvářet nové objekty

b) Ve většině jazyků je to objekt, který není instancí žádné třídy

c) Ve většině jazyků je to objekt, který nemůžeš uložit do proměnné.


===== 2. =====
Uvážíme-li bod 1a, tak třída jako objekt musí obsahovat dvě sady definic svých členů:

a) definice svých členů – atributů, metod a interních typů

b) definice členů (atributů, metod a interních typů) instancí, které vytvoří

V jazycích c "céčkové rodiny" (C++, C#, Java...) jsou členy příslušející objektu třídy označovány atributem static. Jiné rodiny jazyků mohou řešit odlišení těchto dvou skupin definic jinak.

Na rozdíl od členů instancí, které jsou dostupné pouze jejich instancí, jsou členy třídy dostupné nejenom třídě, ale i všem instancím, které třída vytvoří.


=====
Teď dorazil student na konzultaci - pokračování za dvě hodiny

Citovat příspěvek

 

metody objektú / tříd

Autor: franceklehatko

18:57:36 13.06.2011

Nevím kam jinam by se tento dotaz hodil, ale aspoň je k OOP.
Mám trochu nejasnosti v rozdílu mezi metodami objektú a metodami tříd. Dá se to nějak stručně a pochopitelně objasnit?
A kam zařadit pojmy: statické, konečné, virtuální a speciální metody?

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: