Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



body na priamke

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: body na priamke

Autor: nou

13:46:21 20.05.2009

spravit z dvoch bodov priamku?
odcitas tieto dva body od seba

-3-2 = -5
2-3 = -1
takze mame vektor od B ku A z neho spravime kolmi vektor tym ze vymenime a jednej suradnice zmenime znamienko dostaneme vektor kolmy na priamku. n(1, -5)
mame teda vseobecnu rovnicu ax + by + c = 0 takze dosadime x -5y + c = 0 takze uz musime len doratat c takze do rovnice dosadime jeden z bodov a dosadime c take aby rovnica platila.
-3 - 5*2 + c = 0
-13 + c = 0
c = 13

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: katka665

9:59:02 20.05.2009

ja by som sa chcela opýtať ako spravím z grafu kde je úsečka a je určená dvoma bodmi AB, A(-3,2) B(2.3) ale nie sú až tak podstatné kedže to je len určenie a ja potrebujem rovnicu priamky...

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: shelll

18:43:47 08.02.2006

na to raz prides ;)

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: frca

17:40:18 08.02.2006

Je třeba zjistit, zda leží 3 [bold]BoDy[/bold] v [bold]PřÍmCe[/bold]?!?!?!
A na co?

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: backslash

16:38:03 03.02.2006

tak snad to co myslim plati:

pokial vies ze bx, by alebo bz je 0, tak Kn ktore by ti vyslo vyradujes a dalej neporovnavas, teda pokial je bx = 0 tak porovnavas len K2 a K3 => pokial sa aspon dve hodnoty bx,by, alebo bz rovnaju 0 tak mozes predpokladat ze su linearne zavisle.

druhy sposob na zistenie ci su 3 body na priamke, je pokus o vytvorenie normaloveho vektoru(vektorovy sucin) roviny danej tymito 3ma bodmi. Pokial vyde nulovy vektor ide o 3 body na priamke.


O tom ci delenie 0 je nezrovnalost by sa dalo diskutovat, pretoze treba s tym normalne zit a nie hladat stale iny sposob ako sa tomu vyhnut. Je jasne ze niekedy treba takyto pripad osetrit ale vsetko sa da.

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: Dan2

12:45:51 03.02.2006

Ano samozrejme staci zistit, ci su tie dva vektory linearne zavisle. Ale tu podobne ako pri vysledkoch ziskanych z parametrickych rovnic priamky v priestore dochadza v niektorych pripadoch k nejednoznacnostiam - delenie nulou:

A[xA, yA, zA]
B[xB, yB, zB]
C[xC, yC, zC]

av = (aX, ay, az) = (xB - xA, yB- yA, zB - zA)
bv = (bX, by, bz) = (xC - xB, yC- yB, zC - zB)

av = k . bv // linearna zavislost

ax = k1 . bx k1 = ax / bx
ay = k2 . by k2 = ay / by
az = k3 . bz k3 = az / bz

Ak k1 = k2 = k3 => vektory su linearne zavisle => body lezia na priamke

ale co ak je bx alebo by alebo bz rovne nule, su vtedy vektory linearne zavisle alebo nie? Ako sa v tomto pripade zachovat?

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: backslash

17:22:05 02.02.2006

fuj normalizacia :) co tak trochu rychlejsie a to tak ze vytvoris tie dva vektory a zistis ci su linearne zavisle? to bude urcite rychlejsie samozrejme to chce tiez nejaku toleranciu ale urcite mensiu ako normalizacia kde moze dost k celkom velkej chybe(zalezi jak presne normalizujes)

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: shelll

14:17:36 02.02.2006

q&d preto, lebo mi to napadlo ako prve a to nezvykne byt optimalne riesenie

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: JSH

13:47:49 02.02.2006

Shell:
Proc "quick & dirty"? Tohle reseni bych naopak doporucil.
Ze tri bodu ziskat dva vektory, normalizovat je a pokud je jejich skalarni soucin 1, tak lezi na jedne primce. Samozrejme to chce urcitou toleranci, ne presne 1 kvuli nepresnosti floatu.

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: Dan2

13:27:21 02.02.2006

To ano, ale v priestore vseobecna rovnica priamky neexistuje, su len parametricke rovnice a tam dochadza v urcitych pripadoch k nezrovnalostiam (delenie nulou).

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: btb

11:22:10 02.02.2006

no vsak z dvoch bodoch si urobis rovnicu priamky, a dosadis tam ten treti bod a zistujes, ze ci sa ta rovnica vyjde ... ak ano, tak lezi, ak nie, tak nelezi.. vsak na tom nieje nic zlozite..

Citovat příspěvek

 

Re: body na priamke

Autor: shelll

10:08:01 02.02.2006

analiticka geometria, takze google ;)

da sa to napriklad cez skalarne suciny vektorov. to je taky moj "quick & dirty" napad

Citovat příspěvek

 

body na priamke

Autor: Dan2

9:19:27 02.02.2006

Ahoj,

chcem vytvorit funkciu, ktora bude ako parametre prijimat suradnice troch bodov(v priestore) a vracat bude true v pripade ze body lezia na priamke, v opacnom pripade bude vracat false. Ma niekto napad ako na to?

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: