Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Textury

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Textury

Autor: Druid

15:33:12 10.01.2009

jj ten jede, vsetky exe co som staihol z netu s kodmi idu ale ked ich skompiluje moj PC tak zazracne nejdu:/ ale to je uz jedno
mozno tam bola chyba v tom ze ten tvoj je robeny cez SDL a ja SDL vobec nepouzivam a niekde som zabudel prerobit nejaku SDL fciu co tam bola a ked sa tam kod pri spusteni dostal tak to padlo

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: frca

16:57:58 08.01.2009

Ten muj originalni exe ti jede?

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: Druid

16:26:07 08.01.2009

dikes:) pozrel som to hodil som si to do kodu tak aby to slo:) skompiloval som to:) vsetko v pohode az na ten posledny detail:/ ked som to spustil tak nahodil okno a vypisal typicku hlasku win XP o tom ze aplikacia nejde ziadate si to odoslat misrosoftu alebo nie:/ ale uz mi to spravilo na 2 takom kode ktory ma robit z OGL textury takze neviem co to mam za PC:/ kazdopadne som to uz nejako spravil aj bez toho OGL nasiel som si dalsi normalny format:)
ale dikes za ten kod ked som ho nastudoval zasa som o nieco mudrejsi:)

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: frca

10:40:33 07.01.2009

Tady je slíbený tutoriálek. Je třeba si pročíst readme.txt a example.cpp.
http://frcadev.tym.cz/tuts/pngtextures.7z
Kromě načítání textur je tam i ukládání obrázků jako bonus ;)
frca

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: frca

0:29:34 07.01.2009

Momentálně nemám čas (zkouškové), ale když vydržíš, tak sem hodím můj zdroják na načítání png, jak jsem slíbil. (Ono to totiž bude chtít udělat i nějaký ten tutoriálek.)
frca

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: Druid

22:13:00 06.01.2009

Heeeej ludia to je blbeeeeeeeeeee :( spravil som texury s TGA a zistil som ze asi by som dlho presviecal OGL o tom alfakanaly co tam je tak som spravil textury z JPG a zistil som ze tam ziaden alfakanal neni :( a PNG mi nejde nemozem to robit cez to SDL poradte ako to PNG nahodit PLS:/

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: Druid

20:17:10 02.01.2009

hej hej to viem ale mal som taky problem ze mi nesiel spustit ani example co bol rovno k tomu a ted som nevedel ci to je tym ze ten example je zly alebo ci k tomu nieco treba;) lebo ja nemozem dovolit aby to na nejakom PC neslo bez toho aby sa tam instalovali nejake extra kniznice

ale teraz co som stiahol to slo v pohode takze nevim spravim to asi cez to a dufam ze to pojde

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: nou

18:30:06 02.01.2009

http://nehe.ceske-hry.cz/cl_sdl_picture.php SDL_image jednoduhe na pouzitie.

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: Druid

15:18:43 02.01.2009

no to mi je jasne ze jemu je to sum a fuk ale ja nevim ako dostanem tie surove data a ako ich dekomprimovat a tieto veci;)

jj mas pravdu je tam zle nastavenie to zmiesavanie, myslim ze mam chybu uz v tom ked davam z obrazka tie data aby som ich mohol pouzit:/

ak by mal niekto to nacitanie z PNG spravene nejak lahko a bol by ochotny mi to dat bol by som velmi vdacny inak musim hento preriesit:/

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: nou

16:53:10 30.12.2008

OpenGL je uprimne jedno odkial nacitavas obrazky. do glTexImage2D() sa davaju surove data bez akehokolvek formatu.

snazis sa kreslit obydve textury naraz na jeden polygon? cez multitexturing? ak ano tak je le nastavene zmiesavanie textur.

ak chces nejaku cast modelu otexturovat inou texturou a ta je cela biela tak si do glBindTexture() dal neexistujucu texturu. skus skontrolovat. potom uz len prichadza do uvahy zle nahravanie textur.

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: Druid

11:18:06 30.12.2008

tak ja pouzival toto z nehe turtorialu pretoze nevim ako sa tie obrazky dekomprimuji, hento bolo uz spravene tak som si to len upravil ale ked som tam pridal aj to TGA koli alfa kanau tak to neslo, to PNG by mohlo byt dobre riesenie ale sam by som asi nezvladol ho nacitat, dekomprimovat a ziskat z neho to co treba:/

Citovat příspěvek

 

Re: Textury

Autor: frca

23:56:50 29.12.2008

[quote]tak ze ci moze byt na BMP aj TGA[/quote]
Nerozumím. Ale v zásadě se dá říct, že obecně jde skoro všechno a že téměř určitě máš chybu v programu [img]http://forum.builder.cz/smileys/smilie3.gif[/img]
Každopádně doporučuji zapomenout na BMP i TGA a používat PNG - je komprimovaný a je na to knihovna libpng. Mám napsaný jednoduchý wrapper nad libpng, když bude zájem, tak ho sem hodím.
frca

Citovat příspěvek

 

Textury

Autor: Druid

22:46:03 29.12.2008

Cafte,
prisel sem na taky jeden problem a potreboval bych poradit. mam spraveny model v OpenGL, nacitane textury z BMP a ten model je nimi natexturovany a ted mam texturu TGA(nemozem ju hodit do BMP koli Alfa kanalu) mam ju nahodenu do pamati ale ked chcem aby sa na otexturovany model vlozila aj tato textura (v TGA je FONT pisma) tak mi to vyblakne cele biele a neni tam ani BMP ani TGA.:/
tak ze ci moze byt na BMP aj TGA a mam chybu dade v programe alebo to cele treba prerobit do TGA/BMP??
diky za odpoved

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: