Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Octree a VBO

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Octree a VBO

Autor: michalferko

9:29:22 31.05.2009

Ano, bottleneck bol na CPU, viselo to v collision detection. Ale na to quadtree posluzi taktiez.

Citovat příspěvek

 

Re: Octree a VBO

Autor: Eosie

16:07:16 30.05.2009

Nemáš náhodou bottleneck na CPU? GPU je velmi těžké vytížit s takovými jednoduchými věcmi.

Citovat příspěvek

 

Re: Octree a VBO

Autor: _shelll

11:10:50 30.05.2009

tak to urcite postaci quadtree :) 40fps je dost malo, kolko trojuholnikov ma ten teren? pouzil si vbo?

Citovat příspěvek

 

Re: Octree a VBO

Autor: michalferko

9:18:45 30.05.2009

robil som do skoly projekt, kde som spravil maly teren a nad nim sa lietalo
helikopterou. Nemal som tam ziadne optimalizacie a preto mi to neslo viac ako
~40 FPS. Tak som sa rozhodol spravit nejaku optimalizaciu. Do buducnosti sa
urcite hodi

Citovat příspěvek

 

Re: Octree a VBO

Autor: _shelll

17:00:43 29.05.2009

tak by to slo spravit, ale lepsie je mat cely svet obsiahnuty v jednom quadtree, aby si sa vyhol takymto problemom.

myslim, ze pokym nerobis nejaku vesmirnu zalezitost, tak octree nebudes potrebovat. co vyrabas?

Citovat příspěvek

 

Re: Octree a VBO

Autor: michalferko

15:45:49 29.05.2009

No vyzera to ze zacnem s quadtree a s octree sa budem babrat az ked to bude treba. Ale mam este jednu otazku. Povedzme, ze mam uz nejaky ten quadtree spraveny, naplneny par objektami. Ako sa riesi pridanie objektu, ktory sa v tomto priestore nenachadza (v priestore, ktory quadtree pokryva). Prida sa vrstva(stvorec) ako keby nad root a root sa stane jednym z jej deti? A takto by sa asi pokracovalo az kym sa to tam nezmesti, nie?

Citovat příspěvek

 

Re: Octree a VBO

Autor: _shelll

20:37:23 28.05.2009

je jedno aky strom, dynamicke objekty musis v kazdom snimku na novo do neho tak ci tak vkladat. da sa to trochu optimalizovat, ze ho nanovo vlozis ak sa pohne o urcitu vzdialenost.

octree je podla mna vo vseobecnosti na nic, kedze vyraba velke mnozstvo prazdnych listov a zbytocne prilis deli priestor. treba na nom vykonavat zbytocne vela porovnani. quadtree je ovela lepsi na normalne mapy, kedze tie su vacsinou siroke, rozlahle, ale vyskovu informaciu moc nemaju - povacsinou je exterier vyskova mapa, co je v podstate 2D struktura. a este k tomu sa lahsie implenetuje :)

Citovat příspěvek

 

Re: Octree a VBO

Autor: michalferko

20:09:55 28.05.2009

urcite aj dynamicke. Je na to octree nevhodne? Lebo napr. Irrlicht zvlada aj dynamicke objekty velmi kvalitne

Citovat příspěvek

 

Re: Octree a VBO

Autor: _shelll

19:28:45 28.05.2009

pokym sa nechystas na nejaku vesmirnu zalezistost, tak je octree zbytocny, lebo vacsina listov bude prazdna. ak chces nejake exteriery, tak je lepsi quadtree, lebo nebudes mat prazdne listy.

BVH je tiez fajn, je to ekvivalentne s kD-tree.

chces do toho stromu vkladat aj dynamicke veci, ktore sa budu hybat?

Citovat příspěvek

 

Re: Octree a VBO

Autor: michalferko

18:37:34 28.05.2009

No potrebujem nejaku optimalizaciu kolizii a view frustum culling, tak sa mi zdalo ze octree je vhodny. Rozmyslal som aj nad BVH, ale zda sa mi ze pre velke (napr. 1 objekt zaberajuci polovicu sceny) objekty s mnoho polygonmi sa viac hodi octree.

Citovat příspěvek

 

Re: Octree a VBO

Autor: _shelll

17:28:36 28.05.2009

ja som to robil presne tak, len som nepouzival octree, ale quadtree. lenze ja som mal v strome len teren, nic ine. este mozes mat aj indexy na grafike a listy stromu si budu pamatat len konkretne EBO ...preco sa snazis o octree?

Citovat příspěvek

 

Octree a VBO

Autor: michalferko

17:13:46 28.05.2009

Zdravim, snazim sa implementovat Octree a naskytla sa otazka, ako vykreslovat. Ma si uzol octree pamatat indexy vrcholov pre kazdy objekt, tak ze vlastne farba, pozicia a texturne koordinaty budu vo VBO na grafike a iba sa budu posielat indexy tych casti objektov, ktore maju byt vykreslene?
Alebo sa to robi nejak inak?

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: