Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Převod souřadnic na souřadnice okna

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Převod souřadnic na souřadnice okna

Autor: nou

16:33:14 12.06.2009

nastuduj si nasobenie matic.

potom zoberies modelview maticu - M k tomu projection matrix. plus bod B co je stlpcovi vektor [x, y, z, 1]. a vynasobime
b = M * P * B
dostaneme styri homogenne suradnice. takze vydelime prve tri prvy vektora b poslednim stvrtym. pozicia teda bude v = [x/w, y/w, z/w] a teraz akykolvek bod so vsetkymi troma suradnicami v intervale <-1; 1> je viditelny. bod [0 0 0] je v strede obrazovky. [-1 -1 x] je v dolnom lavom rohu. [1 1 x] je v hornom pravom rohu. a x je tu hlbka tiez od -1 po 1 kde 1 je najdalej od kamery.

na cele toto existuje funkcia gluProject() ktora ma 9 parametrov. prve tri suradnice bodu. dalsi je pole s model view maticou. stvrty projekcna matica a piaty aktualny viewport. a posledne tri su suradnice kam sa ulozi vysledne suradnice.

Citovat příspěvek

 

Převod souřadnic na souřadnice okna

Autor: ppe

16:09:00 12.06.2009

zdravim mam x,y,z souradnice bodu v promnennych x,y,z jak vypocitam pozici
na obrazovce (2D souradnice) ? prosim v delphi.

vim ze potrebuji:

[bold]
var projm,viewm:array[0..15] of single;

glGetFloatv(GL_MODELVIEW_MATRIX, viewm);
glGetFloatv(GL_PROJECTION_MATRIX, projm);[/bold]


x,y,z mam v samostatnych promennych

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: