Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Jak zrychlit prekreslovani

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Jak zrychlit prekreslovani

Autor: Eosie

20:30:08 26.06.2009

K wide lines: ještě viz specifikace 3.1, příloha G, strana 307. Myslím tuhle aktualizovanou: http://www.opengl.org/registry/doc/glspec31.20090528.pdf

Seznam deprecated funkcí pouze říká, co je deprecated v 3.0, takže tam není chyba. Na straně 307 se píše, jak je to s 3.1.

Citovat příspěvek

 

Re: Jak zrychlit prekreslovani

Autor: Eosie

20:16:40 26.06.2009

Jinak wide lines jdou ještě dělat pomocí orotovaného úzkého čtverce. Vyhlazení čáry se dá udělat v pixel shaderu spočítáním vzdálenosti od středu čáry. Čtverce je možné generovat buď ručně nebo v geometry shaderu, ten dokáže kreslení čar nahradit úplně (stejně jako quady). Raději bych se ale držel použití LineWidth.

Citovat příspěvek

 

Re: Jak zrychlit prekreslovani

Autor: Eosie

20:12:45 26.06.2009

LineStipple je opravdu odstraněné v 3.1, použijte místo toho texturu nebo pixel shader.

LineWidth(x), x>1 není odstraněné, to bude asi chyba ve specifikaci. Pamatuju si, že wide lines opravdu byly na seznamu deprecated funkcí, nicméně těsně před vydáním GL3.1 jsem na fóru od jednoho člena ARB viděl, že wide lines jsou zpět. Zatímco LineStipple ve specifikace nenajdete, LineWidth tam furt je a žádné omezení tam není napsané, viz strana 91.

Citovat příspěvek

 

Re: Jak zrychlit prekreslovani

Autor: Lubor Z.

14:26:36 26.06.2009

Díval jsem se, co vše by mělo být v OpenGL 3.1 odstraněno a zarazila mě jedna věc - LineWidth a LineStipple. Jak se tam tedy mají dělat přerušované čáry a čáry tlustší než 1.0?

Citovat příspěvek

 

Re: Jak zrychlit prekreslovani

Autor: nou

11:23:49 24.06.2009

ono je vhodne si staihnut specifikaciu OpenGL 3.1 http://www.opengl.org/registry/doc/glspec31.20090324.pdf a pozriet si prilohu E. su tam zhrnute vsetko co je zastarale a bolo teda v 3.0 oznacene za zastarale a v 3.1 uz odstranene. ono hlavny dovod preco to bolo odstranene je ze to uz graficky HW priamo nepodporuje a musi to byt emulovane inimi prostriedkami.

Citovat příspěvek

 

Re: Jak zrychlit prekreslovani

Autor: Barezi

11:02:49 24.06.2009

zastaraly nezastaraly :-)) ... pozde ...
ted mi ty "display listy" opravdu moc pomohly (diky nouimu)

a diky tobe ted vim, ze je jeste co zlepsit v budoucnu (teda jestli na to nekdy dojde)

kazdopadne jeste jednou diky, ted to dela presne co jsem potreboval.

hezky den. barezi

Citovat příspěvek

 

Re: Jak zrychlit prekreslovani

Autor: judovana

8:24:16 24.06.2009

Nez to zkusis vez ze display listy se povazuji za zastarale a nedoporucene....

Citovat příspěvek

 

Re: Jak zrychlit prekreslovani

Autor: Barezi

16:47:03 23.06.2009

tak diky. zkusim nejdriv ten display list a uvidime.

barezi

Citovat příspěvek

 

Re: Jak zrychlit prekreslovani

Autor: nou

11:59:26 23.06.2009

bud display listy alebo este lepsie VertexBufferObject.

http://www.songho.ca/opengl/gl_vbo.html
http://spec.it.miami.edu/gwpg/gpc.static/vbo_whitepaper.html

moderne vykonne karty zvladaju stovky milionov trojuholnikov za sekundu pri pouziti VBO. starsie desiatky az jednotky milionov.

Citovat příspěvek

 

Jak zrychlit prekreslovani

Autor: Barezi

11:08:17 23.06.2009

Zdravim,

asi jednoduchy problem. Vykresluju ve 2 cyklech ( pro x a z, v y je vyska ) profil terenu jako ctyruhelniky (GL_QUADS), oba cykly od 0 do cca 1000, coz je radove milion pruchodu a uz tak prekresleni na Athlonu Dual Core 3.8GHz trva cca 2 sec ( ale vyuziva se na to jen jeden procesor ).
A ja bych do tohodle 3D terenu potreboval rekneme tak 2-3x do sekundy dokreslit nejake objekty. Ve 2D (kreslim pres Gtk, kdy na to koukam shora), to resim tak, ze si z toho terenu (pozadi) udelam kopii, kterou pak uz jen obnovuju a dokreslim ty objekty, co je v pohode.

Jak tedy zrychlit prekreslovani ? Vytvaret seznam ? Teren je pro me vicemene "staticky", krome nataceni, naklapeni a zoomu se nijak nemeni.

Pouzivam Linux (Slackware 12.1), Gtk+ a GtkGlExt.

Diky za kazdou radu. Barezi

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: