Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kdo je autorem výstavy obrazových fotografií „Očima Hanse Christiana Andersena“?

V dnešní soutěži hrajeme o:



TGA texturovanie

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: TGA texturovanie

Autor: Andreji

15:41:13 23.05.2011

dakujem michalferko :)

Citovat příspěvek

 

Re: TGA texturovanie

Autor: michalferko

10:26:04 23.05.2011

Problem s texturou pismeno_A.tga je, ze je ulozena ako RLE skomprimovana textura ale tvoj loader vie nacitat iba nekomprimovany TGA subor. Staci si to teda otvorit v niecom rozumnom (napr. GIMP) a dat ulozit znova. Spyta sa ta ci pouzit RLE kompresiu, tak daj nie a bude ti to fungovat.

Tie dalsie dve textury su ulozene bez RLE, cize idu v pohode.

Citovat příspěvek

 

Re: TGA texturovanie

Autor: michalferko

10:21:47 23.05.2011

Podla tvojho popisu mas zle nastavene texturove koordinaty. Preto sa ti na niektorych stenach kocky textura mapuje dobre a na inych sa namapuje tak, ze sa roztiahne jeden riadok texelov na cely stvorec.

Problem mas tu:

[code]

void myCube(void)
{
glPushMatrix();
glTranslatef(-0.5, -0.5, -0.5);

glBegin(GL_QUADS);

glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, textures[0].texID);

//Front side
glNormal3f(0.0,1.0,0.0);
glTexCoord2f( 0.0, 1.0); glVertex3f(0.0, 0.0, 0.0);
glTexCoord2f( 0.0, 0.0); glVertex3f(1.0, 0.0, 0.0);
glTexCoord2f( 0.3, 0.0); glVertex3f(1.0, 1.0, 0.0);
glTexCoord2f( 0.3, 1.0); glVertex3f(0.0, 1.0, 0.0);

//glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, textures[1].texID);
//Right side
glNormal3f( 1.0, 0.0, 0.0);
glTexCoord2f( 0.0, 1.0); glVertex3f(1.0, 0.0, 0.0);
glTexCoord2f( 0.0, 0.0); glVertex3f(1.0, 0.0, -1.0);
glTexCoord2f( 0.3, 0.0); glVertex3f(1.0, 1.0, -1.0);
glTexCoord2f( 0.3, 1.0); glVertex3f(1.0, 1.0, 0.0);

//Left side
glNormal3f(-1.0,0.0,0.0);
glVertex3f(0.0, 0.0, 0.0);
glVertex3f(0.0, 1.0, 0.0);
glVertex3f(0.0, 1.0, -1.0);
glVertex3f(0.0, 0.0, -1.0);

//Top side
glNormal3f( 0.0, 1.0, 0.0);
glVertex3f(0.0, 1.0, 0.0);
glVertex3f(1.0, 1.0, 0.0);
glVertex3f(1.0, 1.0, -1.0);
glVertex3f(0.0, 1.0, -1.0);

//Bottom side
glNormal3f(0.0,-1.0,0.0);
glVertex3f(0.0, 0.0, 0.0);
glVertex3f(0.0, 0.0, -1.0);
glVertex3f(1.0, 0.0, -1.0);
glVertex3f(1.0, 0.0, 0.0);

//Back side
glNormal3f( 0.0, 0.0, -1.0);
glVertex3f(0.0, 0.0, -1.0);
glVertex3f(0.0, 1.0, -1.0);
glVertex3f(1.0, 1.0, -1.0);
glVertex3f(1.0, 0.0, -1.0);

glEnd();

glPopMatrix();
}
[/code]

Pre prve dve steny definujes texturne koordinaty a na ostatne steny si sa vyflakol.

Citovat příspěvek

 

TGA texturovanie

Autor: Andreji

13:12:29 21.05.2011

Zdravim, vytvoril som si TGA textury a snazim sa ich aplikovat na dve strany kocky len mi to dako nefunguje. Ked pouzijem ine textury (ktore som nevytvoril ja) tak to ako tak funguje. Mohli by ste sa niekto na to pozriet prosim? Nizsie v odkaze na subor posielam kod, aj textury ktore pouzivam.

V casti init kde nacitavam texturu LoadTGA...ked nacitam texturu Font.tga,tak sa natexturuje cela kocka na ciernu farbu a na dve strany sa natexturuje font. Ked nacitam texturu wood3_256_pk1.tga, tak ma kocka povodnu farbu a na dvoch stranach sa ako keby natexturoval len povrch. A ked nacitam texturu pismeno_A.tga tak je kocka biela. Viete mi prosim niekto vysvetlit preco sa to tak chova :S


[quote]https://docs.google.com/leaf?id=0B5J3O_QNqtpFNDA5N2NjNTEtM2JkNy00ZTRkLWEzYWMtM2M5ZmEyZWRjOTY0&hl=sk[/quote]

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: