Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kdo je autorem výstavy obrazových fotografií „Očima Hanse Christiana Andersena“?

V dnešní soutěži hrajeme o:



Pohyb nad kolejemi

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Pohyb nad kolejemi

Autor: Jackup

22:04:23 21.08.2011

Zdravim,

je to už pár let, kdy jsem ve VB6 napsal základ pro takový jednoduchý simulátor. Nacetl se teren z bitmapy, pomocí textového souboru byla definována trať a pomocí jiného souboru byly definovány objekty jako budovy, navestidla apod. Nakonec to jezdilo, ale kvuli nedostatku casu jsem toho nechal...

Jen bych poznamenal par bodu, ktere musi clovek resit aby to rozchodil:

- geometrie a matematika pro nakresleni koleji - nad tim je potreba trosku vice hloubat a vice pouzit tuzku,papir a hlavu nez pocitac.

- 3D pohyb... pokud vyresite koleje (jejich trasovani) pak je uz pohyb hracka - pohyb vozidla (kamery) kopiruje trasu koleje...

- doporucuji vytvorit si postupne vsechny zakladni tutorialy co tu jiz byly zminene (http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php) a hrat si se zamenou hodnot a prikazu co to dela... pak uz k tomu musite nejak dojit...

- aby to chodilo tak jsem nad tim stravil asi 2 mesice po vecerech...

Hodne zdaru pri tvorbe !

Jackup

Citovat příspěvek

 

Re: Pohyb nad kolejemi

Autor: J.K.

0:44:18 10.06.2011

Vsak ja si ani nemyslel ze to byl utok proti me :-) Podle me se progrmaovaci jazyky od sebe nelisi tak moc aby clovek jeden jazyk pochopil a druhy nepochopil vubec .. vsechno je jen otazka syntaxe, kterou si musi clovek zapamatovat ..

No vidis, prvni cast z mnoha mas splnenou :-)

Citovat příspěvek

 

Re: Pohyb nad kolejemi

Autor: Zdeněk

21:48:29 09.06.2011

Mám noční. Děti tu nejsou, manželka neotravuje manželskejma povinostma (si někdy připadám jako Al Bunda), občas nejaká doprava. Já nerozhoduju o práci, rozhodujou dopravci.

S tím Basicem jsem to nemyslel proti tobě, jen tak abys měl nejakou představu v čem jsem dělal. Nikdy jsem nepochopil Pascal, když se objevilo C++ bylo mi sděleno ře pokud neznám aspoň trochu Pascal, nepochopím C++. Bohužel to byla pravda.

K tomu poslednímu, prošel jsem to, pročetl, vynechal obarvování atd. a nakreslil jsem trať (jen dvě čáry v obrázku) spustil compilaci a ejhle pomocí šipek se pohybuji vpřed, vzad ,vlevo, vpravo. Teď to jen redukuju na jeden obrázek a až to zvládnu tak je budu zkoušet vykreslovat za sebou. Rychlost pohybu a stupně otáčení jsem našel podle komentáře takže to nebude zas takový problém. Myslím že dnes budu mít základ to je ta jízda s proměnlivou rychlostí. A potom už jen dodělávky. To bude trvat asi půl roku a pak se uvidí. Buď se to ujme, nebo ne. Když ne tak mě to netrápí, si budu hrát jen já sám. Tobě výsledek samozřejmě pošlu.

Zdeněk

Citovat příspěvek

 

Re: Pohyb nad kolejemi

Autor: J.K.

20:20:18 09.06.2011

Nerikal si ze mas vecer nocni? To mas cas si cist tutorialy? Proti basicu nic nemam, ale urcite jsou lepsi jazyky jako jsou treba C++ nebo C#. OpenGL neni neprekonatelne, ale zacatecnik v nem urcite hned neudela vlakovy simulator. Jinak mi muzes psat na mail JKcomputer@centrum.cz.

Citovat příspěvek

 

Re: Pohyb nad kolejemi

Autor: Zdeněk

19:21:47 09.06.2011

Tak jsem v ryhlosti kouknul na ten odkaz. Moc ti děkuji, zatím jsem to nečetl mám na to celou noc. Souhlasím stebou že je potřeba začínat od počátku, ale zas tak nepřekonatelné to nebude. Začínal jsem na Atari Basicu, potom až do Win XP jsem dělal jenom v Qbasicu. Vždycky jsem naprogramoval co jsem potřeboval a občas mě pobaví diskuze o tom že Basic nic neumí. Moc děkuji za odkaz, kdyby si mi poslal e-mail, abych se mohl občas poradit budu rád.

Zdeněk

Citovat příspěvek

 

Re: Pohyb nad kolejemi

Autor: J.K.

11:22:17 09.06.2011

Ve visual basicu nedelam, ale OpenGL funguje vsude stejne :-) Myslim ze na zacatecnika v OpenGL sis dal moc velky cil. Byt tebou tak bych si asi nejdriv prosel nejake tutorialy, a chvili bych si s tim vsim hral. Abys zjistil jak se co chova. Zacal bych posouvani objektu, rotaci objektu, nastavovani vlastnosti kamery, otaceni kamery, ... atd .. pak treba pridavani materialu objektum, texturovani, pruhlednost a praci s hloubkovym bufferem, praci se svetly .. je toho dost no .. ale myslim ze je nezbytne zvladnout tyhle zaklady k programovani pocitacove hry .. ale klidne se ptej, kdyz budu vedet, rad poradim ...

Tutorialy:
http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php

Citovat příspěvek

 

Re: Pohyb nad kolejemi

Autor: Zdeněk

1:13:27 09.06.2011

Já se omlouvám že mi trvá odepsat tak dlouho ale byl jsem v práci. Mám trochu obavu abych tě nenaštval, programuju ve VB6 a s knihovnou openGL se seznamuju, sehnal jsem i kod na jednu hru ve 3D (podobná Wolfensteinovi) a zní mě napadlo udělat tu jízdu vlakem. Zkus si dát do vyhledávače simulátor pražského metra a na stránce co ti to najde stáhni soubor metro03a.zip (nebo podobně). Je to dosovský takže bez dosboxu múžeš mít problém. Ovládání je na spodní řadě klávesy y,x,c,v,b,n,m. Tak něco podobného ale v lepším rozlišení bych si chtěl napsat. Budu tady dnes v noci, mám noční (9.6.2011)
Zdeněk

Citovat příspěvek

 

Re: Pohyb nad kolejemi

Autor: J.K.

11:42:43 08.06.2011

Tak pokud jde o nacitani obrazku, tak na to existuji knihovny, jestli programujes v C++ builderu, tak tam je rada knihoven pro nacitani (BMP, JPEG, vyssi verze builderu i PNG, GIF atd..) .. Dalsi alternativa je pouzit knihovnu SDL, ktera je slozena z nekolika pod knihoven a najdes tam i knihovny pro nacitani souboru obrazku. Po nacteni obrazkoveho souboru si staci data prevezt na pole bajtu a toto pole nacist do OpenGL :-)

Pokud vlak pojede po rovine, nemusis vytvaret nekolik polygonu pro kazdy obrazek, ale staci jeden, v nastaveni textury uz si akorat nastavis aby se za sebou kopirovala.

Co se tyce posunu polygonu, tak k tomu slouzi funkce glTranslate(x, y, z), to uz jsou ale zaklady a jestli tohle nezvladas, tak bych se asi nepoustel do posunu vlaku po krivce.

Citovat příspěvek

 

Re: Pohyb nad kolejemi

Autor: Zdeněk

0:26:25 08.06.2011

To je to co bych chtěl. Posouvat obrázky za sebou, pod vlakem. Pochopitelně by v některých částech vlak jel po křivce (výhybky a oblouky). Jenomže nevím jak načíst obrázek a ten posouvat a až dojdu na jeho okraj tak se otevře nový. Pokud mi stím pomůžeš budu nejenom rád, ale nabízím i odměnu (finanční to ovšem nebude) ale i tak bude stát za to.

Zdeněk

Citovat příspěvek

 

Re: Pohyb nad kolejemi

Autor: J.K.

22:12:28 07.06.2011

Tak treba to muzes udelat tak, ze si vymodelujes vlak, a obrazky s kolejema akorat budes pod tim vlakem posouvat .. ted je otazka, jestli chces aby se vlak pohyboval rovne nebo po krivce ..

Citovat příspěvek

 

Pohyb nad kolejemi

Autor: Zdeněk

20:49:16 07.06.2011

Zdravím všechny.

Chci se zeptat zda někdo umí, nebo zná způsob jak simulovat jízdu vlakem z pohledu strojvedoucího pomocí knihovny OpenGL, přičemž by buď existoval jeden obrázek s nakreslenou tratí nebo by to bylo několik obrázků za sebou (první obrázek roztřihán na několik). Předem děkuji za jakékoliv odpovědi. Zdeněk

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: