Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kdo je autorem výstavy obrazových fotografií „Očima Hanse Christiana Andersena“?

V dnešní soutěži hrajeme o:



glDeleteTextures

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: glDeleteTextures

Autor: Michal12345678910

15:56:42 24.11.2011

Jen sem postuju svoje poznatky

Použil jsem řešení velkých textur - na vytvoření textur jsem použil program xnview - má to i dávkové příkazy takže se to dá udělat velice rychle, navíc nevypouští alpha kanál.

Důvod: podle různých postů a příspěvků na internetu jsem vydedukoval že je to otázka priorit kterou stanovují ovladače a uživatel nemá běžný nástroj na ovlivnění. Bohužel je to asi neřešitelné bez zásahu do ovladačů neb skutečně priorita na load je x krát vyšší než unload. Toť asi vše

Jen si nezapomeňte kontrolovat maximální velikost textury kterou můžete nahrát do paměti - pro mě je to maximum 16384x16384 víc jsem tam prostě narvat nemoh - příkaz GL_MAX_TEXTURE_SIZE. No a vykreslování - buď si udělat list, nebo jako já počítat souřadnice nějakou matematickou fcí...


s pozdravem

Citovat příspěvek

 

Re: glDeleteTextures

Autor: nou

23:57:52 04.11.2011

no jedine co ma napada je po vymazani textur a nacitani novych ich proste vsetky skryte vyrendrovat. ale toto bude proste problem kedze je to zalezitost ovladaca grafickej karty a vela sa s tym neda robit.

Citovat příspěvek

 

Re: glDeleteTextures

Autor: Michal12345678910

16:32:54 04.11.2011

tak glFLush ani glFinish nemají vliv - samotné okno běží a obsah menu je v pořádku a můžu v něm dělat cokoliv, nicméně paměť se uvolňuje postupně... a pomalu...

Citovat příspěvek

 

Re: glDeleteTextures

Autor: Michal12345678910

16:14:57 04.11.2011

statické obrázky, každý je jiný je to kvůli tomu jakým způsobem jsou uloženy na disku, o spojení do velkých textur jsem se také dočetl, nicméně by to pro mě znamenalo velké změny v kódu (počítání souřadnic).

Tak se snažím najít nejednoduší cestu... Zkusím ten glFlush();

Citovat příspěvek

 

Re: glDeleteTextures

Autor: JSH

15:52:22 04.11.2011

Všechny funkce OpenGL se jenom ukládají do fronty a vykonají až někdy v budoucnu. Ta fronta se dá příkaze glFlush() poslat na kartu.

930 textur mi ale připadá jako příznak špatného návrhu. Jak jsou veliké? Co v nich je?

Citovat příspěvek

 

glDeleteTextures

Autor: Michal12345678910

14:42:49 04.11.2011

Dobrý den,
mám problém ohledně odloudování pomocí fce glDeleteTextures. Problém spočívá v tom že se textury mažou z videopaměti pomalu a postupně i když příkaz dávno proběhl a hra je dávno v menu.


Na starších grafikách to dělá ten problém že může i zatuhnout pokud se překročí maximum video paměti. A to při spuštění jiného (levelu) který má podobnou velikost.

Textur je zhruba 930, když dám glDeleteTextures tak trvá cca 20 vteřin než se paměť uvolní.

Samotná doba vykonávání příkazu glDeleteTextures je ale minimální (zlomek vteřiny).

Nevíte jak tento proces urychlit popřípadě ošetřit???


děkuji

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: