Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:



Spektrograf - zacatky

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: JSH

12:13:14 30.11.2011

spiritus :

Ta funkce je součást rozšíření GL_ARB_imaging. Popis imaging subsetu opengl je třeba tady http://www.root.cz/serialy/opengl-imaging-subset/

Všechny tyhle funkce bývají implementované softwarově a jsou brutálně pomalé, takže bych se jim vyhnul. Já bych pro konverzi s odstínů šedé na nějakou paletu barev použil 1D texturu. Jen se to nedá udělat přes fixní pipeline, ale musí se použít shadery.

Citovat příspěvek

 

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: spiritus

19:03:48 29.11.2011

Idelani by byla funkce glColorTable. Tato funkce je podporovana az od vrze OpenGL3.0 (moje graficka karta ji nepodporuje a take mi jde o kompatibilitu se starsimy kartami). Existuje nejaka nahrada tohoto prikazu pro starsi verze OpenGL?

Citovat příspěvek

 

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: spiritus

13:08:02 29.11.2011

Dekuji za rady, vsechny doporucene kroky se podarily a zobrazovani vypada velmi nadejne. Novou radku pridavam na spodni okraj oka, pak rotuji o jednu pozici dolu, tim se dostane novy radek na horni okraj a vsechny ostatni se posunou nize!
Jeste bych potreboval nastavit barevnou paletu pro textutu nebo pro cast textury ptidavanou funkci glTexSubImage2D. Nastavil jsem v teto fci. parametr "format" na GL_LUMINANCE a predavam obrazova data jako 8bitove hodnoty => vse se kresli v odstinech sedi. Lze tedy nejak nastavit barevnou paletu?

Citovat příspěvek

 

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: visualprog

6:57:49 29.11.2011

Když vykreslovat do textury tak proč OGl ?

Citovat příspěvek

 

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: frca

18:10:42 28.11.2011

Ne. Nou to myslel tak, ze proste novym radkem nahradis nejstarsi radek. Pak jenom posunes texturove souradnice. V opengl je totiz defaultne nastaveno opakovani textur, takze kdyz treba prictes 0.4 k 1, tak vznikne 1.4, ktere se opet automaticky wrapne na 0.4.

Citovat příspěvek

 

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: spiritus

15:20:59 28.11.2011

Neni mi uplne jasne jak efektivne pouzit glTexSubImage2D(). Musel bych prochazet radek po radku a vsechny "rucne"(CPU) posouvat dolu. Chtel bych, aby to vykonala sama graficka karta, automaticky bez vytizeni cpu.

Citovat příspěvek

 

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: nou

12:47:47 25.11.2011

no vykreslovat to ako otexturovany stvorec a zacat s suradnicami [0,0] az [1,1] staci pozret napriklad nehe tutorial.

potom pomocou glTexSubImage2D() nahradzovat postupne jednotlive riadky textury. pri vykreslovani potom pridat 1/velkost_textury_v_pixeloch k jednej z osi texturovacich suradnic. tym sa zabezpeci ze sa textura bude na stvorci posuvat.

Citovat příspěvek

 

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: spiritus

23:12:25 24.11.2011

Ano, to se jevi schudnejsi...
Muzete mi napovedet par OpenGL prikazu na ktere bych se mel soustredit? Vykresleni textury, pridani rakdu do textury, posunuti textury, nastaveni palety?

Citovat příspěvek

 

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: nou

19:57:20 24.11.2011

a co takto proste kreslit do textury? ktoru zaroven pouzit ako ringbuffer a postupne ju posuvat hore.

Citovat příspěvek

 

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: spiritus

15:08:30 24.11.2011

>muzes zobrazovat ctverecky a plochu vyskladat z nich
Do zacatku dobra napoveda. Nebude problem mit velke mnozstvi objektu ve scene? Objektem bude asi ctverec 1x1 pixel a jejich pocet bude radove milion.
Jak jednoduse vyresit posunuti cele obrazovky smerem dolu? Slo by napriklad posunout kameru o jeden pixel nahoru? Nebo vyvolat najednou posunuti vsech objektu smerem dolu?
dekuji

Citovat příspěvek

 

Re: Spektrograf - zacatky

Autor: asdfsadfasdfa

13:29:06 24.11.2011

pokud chces jako 3D obrazek zobrazovat graf jako: http://www.generation5.org/content/2002/images/gen5-spectrograph.jpg
tak to je mozno delat v openGL.

delal jsem taky 3d graf v openGL a ja jsem to pro jednoduchost zobrazoval
jake malinkate kulicky umistene na pozici x,y,z (mel jsem funkci z=f(x,y))
a i jejich barva odpovidala funkci hodnote z.
misto kulicek muzes zobrazovat ctverecky a plochu vyskladat z nich apod.

na zacatku jsem nastavil kameru nekam dale od plochy grafu a dival jsem se na graf do smeru 0,0,0. a mel jsem nekolik svetel dokola.

Citovat příspěvek

 

Spektrograf - zacatky

Autor: spiritus

11:33:23 24.11.2011

Zdravim,
zacinam se seznamovat s OpenGL. Chtel bych ho vyuzit k rychlemu vykreslovani spektrografu (waterfall), pozdeji napr. k 3D zobrazeni spektra.
Pri pouziti "obycejneho" vykreslovani na okno aplikace, bych nastavil paletu, pridal novy radek a vsechny radky posunul o jeden dolu. Tusim ze v OpenGl se operuje s jednotlivymi objekty, kterym se prirazuji vlasntosti (rotace, posun...). Jak tuto filosofii aplikovat na moje zadani? Od pouziti opengl si slibuji rychlejsi posuny vsech radek a tim i rychlejsi beh cele aplikace (posunuti by se mohlo uskotecnit primo v graficke karte). Dale by mohl fungovat nejaky resampler, ktery by jednoduse zobrazovanou bitmapu a jeji obsah prizpusobil do libovolnych rozmeru.

Jakym smerem se vydat? Je pro tento ucel pouziti OpenGL vhodne?
dekuji

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: