Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Žebříček jednotlivců - bodování

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: ondrej.svec

20:01:35 30.11.2010

[ital]Kdyz nebudes hrat vubec, taxustanes na svym. [/ital]

To se mi právě nelíbí. Když někdo hraje, ale prohrává, tak je pod těmi, kteří jsou možná horší, ale nehrajou.
Takže si myslím, že ten můj nápad s odečítáním skóre z odchylky (ta se zvětšuje při neaktivitě) je docela trefný. Bylo by tam nějaké proti?

[ital]Odhadem prevedeno na ping pong:
- mistr sveta bude mit take 2700
- okresni prebornik nejakejch 1900
- ja budu mit minimum co jde
- ten co nebude hrat bude mi o kousek vice nez minimum[/ital]

Já mám 6 různých přeborů, hráči jednotlivých přeborů mezi sebou nikdy hrát nebudou, takže tam budu stejně muset mít nějaký koeficient pro jednotlivé přebory.

Těchto 6 koeficientů už asi půjde ozkoušetlíp, než muj předchozí nápad, kdy jsem měl koeficienty ke zkoušení i u jednotlivých zápasů.

[ital]Ano ELO degraduje, ale tebe to trapit zrejme nemusi odhaduje se, ze za poslednich 100 let se zvedlo o 100 (hrac, ktery ma dneska elo 2700 by mel pres 100 lety elo 2600). [/ital]

Statistiky budu každý rok nulovat, takže toto mě doufám trápit nemusí.

[ital]Dobre takovy veci fungujou, kdyz si hraci nevybiraji soupere, ale je jim pridelen, takze taktizovat lze jen jestli hrat (ci lepe receno kde a kdy), ne primo s kym. [/ital]

Tady v pingpongu máme rozlosování na celý rok dopředu, takže víme, s jakým družstvem budeme hrát tehdy a tehdy... ale přesnou sestavu se vždycky dozvíme až na místě.

Citovat příspěvek

 

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: tcesky

11:49:09 30.11.2010

[ital]V minulých letech hráče řadili podle úspěšnosti, jenže to nechci, protože když někdo hraje jenom tehdy, aby si nepokazil úspěšnost, tak je to trochu nevypovídající. [/ital]

Nejprve bych zkusil ohodnotit hrace ruznymi metodami. Pak bych zvolil tu podle ktere vyhrava predseda klubu.

Zdravim

TC

Citovat příspěvek

 

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: peta1

11:27:35 30.11.2010

V podstate problem je vyhodnoceni ankety.
Nekdo ma 10 hlasu a ma 10 znamku, jiny ma 1000 hlasu a znamka je 8.56 .
Nekdo ma 100 hlasu za 5 dni a jiny ma 50 hlasu za 30 dni.

informace
* skore
* sila soupere
* obdobi od do
* pocet her za toto obdobi
Mozna dalsi.

Vlivy
Nekdo hraje schvalne se slabsimi souperi a pak ma dobre skore.
Nekdo treba byl v dobe zapasu silnych souperu na dovolene nebo mel mnoho jine prace.
Nekdo si treba zlamal nohu a cas nemohl hrat, ma mene her.

Je treba stanovit jasnou vahu informaci vzhledem k pravdepodobnosti vlivu, proc ma takove skore. Ja bych zobrazoval vsechny dostupne informace,
Treba pocet her zvlast pro silne soupere a zvlast pro slabsi.

Zkusil bych google.

Citovat příspěvek

 

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: Alpedar

9:50:24 30.11.2010

Dobre takovy veci fungujou, kdyz si hraci nevybiraji soupere, ale je jim pridelen, takze taktizovat lze jen jestli hrat (ci lepe receno kde a kdy), ne primo s kym.
A hodnotit jen zapasy ktere jsou "zajimava", tedy v s maximalne X rozdilem v bodech.

Citovat příspěvek

 

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: ondro1234

8:23:23 30.11.2010

Maaartin Napsal:
-------------------------------------------------------
> Za to ze nekdo prohraje, by nemel dostat nic,
> jinak bych se mohl stat vitezem v tvym podani i
> ja, proste bych se zucastnil uplne vseho a uplne
> vzdy prohral a nasbiral hafo bodu.

Tak v danom pripade by to bolo max. 6 bodov, lebo je 6 preborov. Inak suhlasim, ze s tym moze byt problem. Otazka by este bola, ci sa hrat musi alebo moze alebo kolko preborov je povinnych. Ja som to bral tak, ze sa hrat moze. Preto ten 1 bol za ucast a 0 preto, aby sa netrestal ten, kto sa nezucastnil vsetkych preborov, ale ono je to v podstate jedno. Bolo to len jedno z moznych rieseni. :)

Citovat příspěvek

 

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: JAMMESS

0:23:15 30.11.2010

Zdravím,

především bych pro každého hráče přidal 2 parametry "datum poslední hry" a příznak [ne]hodnocen. podle data poslední hry bud za určitý interval odečítat ze stavu bodů nebo ho prostě do žebříčku zařadit nakonec se zprávou "nehodnocen".

Co se týče bodování podle mě by stačilo brát rozdíly setů z pohledu hráče tzn.:
stav / body vítěz / body poražený
3:0 / 3 / -3
3:1 / 2 / -2
3:2 / 1 / -1
atd až
0:3 / -3 / 3

nebo body za vítězné sety popřípadě u vítěze o něco navýšené (např o rozdíl setů)
stav / 1.varianta vítěz / poražený // 2.varianta vítěz / poražený
3:0 / 3 / 0 // 6 / 0
3:1 / 3 / 1 // 5 / 1

V podstatě jsou to varianty již výše uvedených příspěvků. Můj hlavní příspěvek spočívá v tom 1. odstavci

Citovat příspěvek

 

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: grafnev

23:10:43 29.11.2010

Glicko je ELO, ktere zohlednuje cetnost hrani (dela to presne to co chces) ... tzn. kdyz nekdo ceka doma za peci a pak jde na zapas, tak ziskava nebo ztraci vice bodu nez nekdo kdo hraje porad.

Btw. jestli hrajes sachy muzes zkusit resit ulohy na chesstempo.com ... tam maj glicko pro hodnoceni hracu: kdyz nehraju treba tyden a pokazim ulohu se stejnym ratingem co mam klesne mi rating treba o 20 ... pokud trenuju a hraju pravidelne, tak klesne jen o 5 ...

Ano ELO degraduje, ale tebe to trapit zrejme nemusi odhaduje se, ze za poslednich 100 let se zvedlo o 100 (hrac, ktery ma dneska elo 2700 by mel pres 100 lety elo 2600).

To ze nekdo nebude hrat a zustane na svym te take nemusi trapit v sachach se myslim propujcuje elo 1400 (kdyz nemas zadne) nebo tak nejak:
- spickovi hraci maji elo 2700+
- velmistri nad 2500
- prvni vykonostni trida snad 1900-2200 nebo tak nejak
- minimalni fide elo je 1251 niz to nejde

Odhadem prevedeno na ping pong:
- mistr sveta bude mit take 2700
- okresni prebornik nejakejch 1900
- ja budu mit minimum co jde
- ten co nebude hrat bude mi o kousek vice nez minimum

Elo slouzi k porovnani vykonnosti hracu ... lze z nej spocitat pravdepodobnost vyhry podle toho ratingu ... jenze se ukazuje, ze to u ELO neni idealni nicmene celkem funguje.

Taktizovat lze, ale je to postaveny tak, ze kdyz nekdo hodne dobrej vyhraje s nekym hodne spatnym tak dostava min bodu + jsou tam na to nejake koeficienty, ktere modifikuji zisk podle vykonnosti. Figl je v tom, ze kdyz mas dost zapasu, tak to proste spocitas a ono si to sedne na vykonnost tech hracu ... utaktizovat pujde par bodu, ale ne zase tak moc.

Citovat příspěvek

 

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: Maaartin

22:15:45 29.11.2010

> [ital]Jenom mě napadlo... oni tam na začátku soutěže přidělují nějaké body (1500 nebo 1000 to je fuk) a hráči, kteří prohrávají jdou pod tuto hranici. To znamená, že hráči, kteří nehrají jsou pořád výš než ti, kteří hrají, ale prohrávají.[/ital]

Ja to necetl ale v ELO muzes jit nahoru i dolu a nedivil bych se kdyby to tady bylo taky tak. No jasne, ten rozdil (s - E(s....)) lita okolo nuly, ne?

Kdyz nebudes hrat vubec, taxustanes na svym.

ELO ma aspon 2 problemy:
- Taktizuje se s kym hrat aby clovek spise ziskal nez ztratil.
- Maximalni ohodnoceni neustale roste jak pribyvaji novi hraci do systemu.
Ale to by te trapit nemuselo.

> [ital]Ještě mě napadá vzít si konečné skóre a odchylku. Spočítat procentuální odchylku a tou vynásobit skóre ("1 - odchylka% * skóre"). V praxi by to bylo tak, že hráči, kteří nehrají, by měli vysokou odchylku, tudíž by se jim po vynásobení skóre změnšilo i o 20%.[/ital]

Proc ne. Pokud sces znevyhodnit ty co nehraji, tak klidne.

Citovat příspěvek

 

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: ondrej.svec

21:57:33 29.11.2010

> http://en.wikipedia.org/wiki/Elo_rating_system
na první pohled vypadalo docela složitě, tak jsem zkoušel ještě trochu pohledat a našel jsem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Glicko_rating_system

Píšou tam, že je to vyvozené z Elo systému, ale byl tam i přehledný příklad, takže všechno šlo pochopit docela rychle.

Jenom mě napadlo... oni tam na začátku soutěže přidělují nějaké body (1500 nebo 1000 to je fuk) a hráči, kteří prohrávají jdou pod tuto hranici. To znamená, že hráči, kteří nehrají jsou pořád výš než ti, kteří hrají, ale prohrávají.

Nepochopil jsem to nebo je to dělané tak, že všichni ti hráči musí hrát? Dočetl jsem se, že se jim průběžně zvyšuje "průměrná odchylka", ale ta na skóre přece nemá žádný vliv, pokud nehrají.

Ještě mě napadá vzít si konečné skóre a odchylku. Spočítat procentuální odchylku a tou vynásobit skóre ("1 - odchylka% * skóre"). V praxi by to bylo tak, že hráči, kteří nehrají, by měli vysokou odchylku, tudíž by se jim po vynásobení skóre změnšilo i o 20%.

Citovat příspěvek

 

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: Maaartin

19:38:01 29.11.2010

Znas
http://en.wikipedia.org/wiki/Elo_rating_system
? Je to celkem propracovany, ale furt ne idealni.

Za to ze nekdo prohraje, by nemel dostat nic, jinak bych se mohl stat vitezem v tvym podani i ja, proste bych se zucastnil uplne vseho a uplne vzdy prohral a nasbiral hafo bodu.

Za prohru bych daval bud negativni body nebo zadny. Rekneme negativni. Za vyhru podle toho o kolik a jak dobry je porazeny. Jak dobry je porazeny se urci podle toho kolik ma bodu. Coz je samozrejme zacykleny, takze se bude iterovat. Uz vidim ze to bude moc slozity, no ale dopisu to.

Predpokladejme ze nidko neodehraje vic nez 1000 her. Kazdy tedy zacne s 1000 body. Za kazdou prohru odevzda 3/1000, 2/1000 nebo 1/1000 bodu vitezi, podle toho jestli to bylo 0:3, 1:3 nebo 2:3. Kolik ma kdo komu odevzdat se spocita najednou a paxe provede (staci pro kazdyho spocitat delta a pak to nakonec pricist). To cely se iteruje az do dosazeni rovnovaznyho stavu (k tomu to pouze konverguje, ale po zaokrouhleni na cely cisla bude stacit par iteraci).

Je to na par radku (muzu dodat), problem vidim v tom ze to nakymu BFU hned tak nevysvetlis.

Citovat příspěvek

 

Re: Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: ondro1234

19:13:53 29.11.2010

Napr. takto:
Body
Hrac A Hrac B
3-0 6 1
3-1 5 2
3-2 4 3
2-3 3 4
1-3 2 5
0-3 1 6

---

Podmienka:
"aby nejlepší hráči z horšího přeboru byli nad nejhoršími hráči z lepšího přeboru atp."

k1 - koeficien pre najhorsi prebor
k2 - koeficien pre najlepsi prebor

k1 * 6 bodov > k2 * 1 bod

zadaj si ake ti vyhovuju, napr: k1 = 1, k2 = 5.

---
kto nesutazi 0 bodov.

Citovat příspěvek

 

Žebříček jednotlivců - bodování

Autor: ondrej.svec

18:16:03 29.11.2010

Vzal jsem si na starost udělat regionální žebříček hráčů v pingpongu.

V minulých letech hráče řadili podle úspěšnosti, jenže to nechci, protože když někdo hraje jenom tehdy, aby si nepokazil úspěšnost, tak je to trochu nevypovídající.

Tak mě napadlo, že bych jednotlivé zápasy bodoval. V pingpongu se u nás hraje na 3 vítězné sety, takže je 6 možností, jak zápas mohl skončit (3-0, 3-1, ..., 0-3).

V okrese máme 6 přeborů, takže každá soutěž musí mít svůj vlastní koeficient. Jeden hráč může hrát ve více přeborech, ale myslím, že by se vždy bral jenom jeho nejlepší výsledek.

Zatím vše boduji následovně (pouze pro účely testu):
za každou hru, která skončila:
3-0 => 3.50 bodu
3-1 => 3.25 bodu
3-2 => 3.00 bodu
2-3 => 1.25 bodu
1-3 => 1.00 bodu
0-3 => 0.75 bodu

Všechny tyto body se sečtou a vynásobí koeficientem soutěže (nejhorší přebor: *0.5, nejlepší přebor: *3).

Chci, aby ten žebříček byl co nejvýstižnější: aby nejlepší hráči z horšího přeboru byli nad nejhoršími hráči z lepšího přeboru atp.

1) Mám bodovat různé variace výhry (3-0, 3-1, 3-2) stejně nebo to nechat tak a bodovat každou jinak?

2) Lze někde na internetu najít lepší bodování (koeficienty)? Pod jakým heslem? Případně jak vymyslet "výstižné" koeficienty?

3) Nějaký jiný nápad?

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: