Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Ohodnocovaci funkce

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Ohodnocovaci funkce

Autor: inferiusX

12:51:52 19.06.2011

Konecne mi zprovoznili internet po peti dnech. A chtel bych vam podekovat za rady. Budu to muset nak poladit.

Citovat příspěvek

 

Re: Ohodnocovaci funkce

Autor: Maaartin

12:47:32 15.06.2011

> [ital]- kral muze do rohu (do teto pozice se snazi dostat moskvani ... jestli to dobre prekladam)
- kral je zajat (do teto situace se snazi dostat svedove)[/ital]

Tohle je oboji presne naopak:

- 7. If the king reaches any of the four corner squares, the Swedes win.
- 6. ... If the king is captured, the Muscovites win.

> [ital]Az budete mit funkci, tak urcite pujdou vyuzit nejake figle co uz jsou jako napriklad nulltahova heuristika apod.[/ital]

Trochu mi trvalo zjistit ze to je
http://chessprogramming.wikispaces.com/Null+Move+Pruning
taxem davam link.

Citovat příspěvek

 

Re: Ohodnocovaci funkce

Autor: grafnev

12:15:55 15.06.2011

Nebo jeste mate moznost 3) a to nechat si tu ohodnocovaci funkci vypocitat :) :

http://www.wfg.csse.uwa.edu.au/publications/WFG2007f.pdf :)

Citovat příspěvek

 

Re: Ohodnocovaci funkce

Autor: grafnev

12:04:10 15.06.2011

Tu hru neznam (pravidla jsem nastudoval zde http://www.stmoroky.com/games/tablut/tabrules.htm, ale nehral jsem to) asi to bude podobne jako ohodnoceni pozice v sachu.
Vicemene jsou nasledujici moznosti:

1) Na zaklade znalosti hry a jejich vlastnosti, coz asi nebude vas pripad.
2) Proste propocitat par tahu do hloubky s nejakym orezavanim blbosti a nejakym jednoduchym hodnocenim (pocet figur, vzdalenost krale od rohu, moznost sebrat figuru atd.)

Vzhledem k tomu, ze jeden se snazi zabranit druhemu neco udelat, tak ta funkce bude stejna pro obe strany s tim rozdilem, ze jedna se bude snazit o co nejmensi ohodnoceni a druha o co nejvetsi ohodnoceni (v sachach je 0 remizova pozice zaporne hodnoty lepsi pro cerneho, kladne pro bileho ... ale to je jen konvence).

Protoze hru neznam, tak nemuzu vypichnout co hodnotit, ale z pravidel tam je par situaci, ktere stoji za uvazeni:

- kral muze do rohu (do teto pozice se snazi dostat moskvani ... jestli to dobre prekladam)
- kral je zajat (do teto situace se snazi dostat svedove)
- nekdo muze sebrat figuru (asi dost silne hodnoceni)
- kolik poli muzu obsadit (to je ciste statisticky parametr, nevim jestli ma vyznam na hodnoceni pozice, ale myslim si, ze cim vice poli muzu obsadit tim vetsi mam manevrovaci schopnosti a mam lepsi pozici)
- kolik poli muze obsadit kral
- pokud hru znate a existuji nejake konstelace, ktere jsou vyhodne pro nejakou stranu, tak je lze take hledat


Pokud chcete udelat tuto hru vazne, doporucuji se podivat na zpusob ulozeni typu bitboard, treba na to budou jiz hotove nejake algoritmy: http://en.wikipedia.org/wiki/Bitboard

Az budete mit funkci, tak urcite pujdou vyuzit nejake figle co uz jsou jako napriklad nulltahova heuristika apod.

Citovat příspěvek

 

Re: Ohodnocovaci funkce

Autor: Maaartin

11:58:56 15.06.2011

Hmmm, ono to asi vubec nebude jednoduchy. Ta hra ma hafo moznosti v kazdym tahu (asi o dost vic nez sachy), takze se tezko dostanes do hloubky vic jak par pultahu. Pocitat jen material asi tezko bude stacit, protoze brani asi nebude az tak caste.

Tezko prijit na to jak ohodnotit jiny veci bez toho aby sis to hodnekrat zahral. Hodnotit by se mohla treba pohyblivost definovana treba jako podil celkovyho poctu moznych tahu blondaku a brunetu, ohrozeni krale (jako 4 minus pocet poli co je treba obsadit aby se mohl vzit), nasobne ohrozeni figur (certvijak), ...

Nejspis by pomohlo rozsirit alfabetu o Ruhesuche (cs ani en nevim jaxe to rekne, jde o pokracovani analyzy v pripade ze je mozno neco vzit; v takovem pripade totiz ohodnoceni pozice casto selhava).

> [ital]pokud je na tahu cerny, tak jeste v zavislosti na pozici krale.[/ital]

Proc jen kdyz je na tahu cerny? To nedava smysl.

Citovat příspěvek

 

Re: Ohodnocovaci funkce

Autor: tcesky

11:44:48 15.06.2011

Na pozici krale to musi byt zavisle pro oba. Kladne body pak muzes pripisovat za moznost tahu vedouciho k zablokovani/odebrani figurky.

V Tvem stadiu Ti ale asi vice rekne primar Chocholousek.

Zdravim

TC

Citovat příspěvek

 

Re: Ohodnocovaci funkce

Autor: inferiusX

11:23:56 15.06.2011

Napsal sem to spatne, dva cile hry samozrejme zaver ohodnotit stejne, ale nejak ohodnoceni jednotlivych pohybu. Jako zaklad sem dal ohodnocovaci funkci na zaklade rozdilu poctu figur, pro kazdou barvu jine hodnoty a pokud je na tahu cerny, tak jeste v zavislosti na pozici krale. Ale vubec nefunguje dle predpokladu a uz me to privadi k silenstvi.

Citovat příspěvek

 

Re: Ohodnocovaci funkce

Autor: tcesky

8:40:28 15.06.2011

1. [ital]A je tam problem, ze kazdy hrac ma jiny cil hry. [/ital] Presneji receno, existuji dva cile hry, dostat krale na konakis a zabranit krali dostat se na konakis. Dva komplementarni cile se vzdycky daji ohodnotit jednou hodnotou.

2. [ital]Zkousel sem uz vsechny moznosti co me [bold]napadli[/bold], [/ital] a hlasil jsi napadeni na policii?

3. [ital]figurky se hybou uplne mimo hodnoty, ktere by tam meli vyjit. [/ital] A na co se vlastne ptas? Na ohodnocovaci funkci a nebo na predpis pro pohyb?

Zdravim

TC

Citovat příspěvek

 

Ohodnocovaci funkce

Autor: inferiusX

1:58:05 15.06.2011

Zdravim,
chtel bych pozadat o radu vytvarim deskovou hru Tablut. A je tam problem, ze kazdy hrac ma jiny cil hry. A nejak uz si nevim rady jak vytvorit funkcni jednoduchou ohodnocovaci funkci. Zkousel sem uz vsechny moznosti co me napadli, ale funkce je pomala a vubec nefunguje, figurky se hybou uplne mimo hodnoty, ktere by tam meli vyjit. Uz sem v koncich. Mozna bude chyba v celym algorimu alfabety, ale uz sem to zkousel pres negamax, minimax, alfabetu... vysledky porad stejne.

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: