Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Okamzita spotreba paliva ODB-II

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: <kkjanius

10:26:53 15.07.2011

No ja by som sa skorej uberal meranim doby otvorenia trysky, lebo pri vstrekovani je tlak paliva rovnaky a mnozstvo sa riadi iba dobou otvorenia trysky. Nieco bolo uvedene i v amaterskych radiach ci praktickej elektronike, kde sa riesil palubny pocitac pre feliciu.

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Mi.Chal

19:06:11 25.06.2011

tcesky Napsal:
-------------------------------------------------------
> Dekuji za strucnou a presnou odpoved. Ted je jiz
> naprosto jasne jakym smerem je specializovany
> Builder.

to je jasne vetsine lidi, co do nej prispivaji. Pokud to nekdo nezjistil ani po letech, tak to zrejme nebude forum urcene pro nej.

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: tcesky

18:33:34 25.06.2011

Dekuji za strucnou a presnou odpoved. Ted je jiz naprosto jasne jakym smerem je specializovany Builder.

Jeste jednou dekuji a vyjadruji obdiv nad kvalitou a uplnosti odpovedi a nad tim jak plne postihuje polozenou otazku.

Zdravim

TC

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Mi.Chal

18:18:09 25.06.2011

tcesky Napsal:
-------------------------------------------------------
> Prosim pekne, rad bych vedel jakym smerem je
> specializovany Builder. Doted jsem si myslel ze je
> to jenom snuska radoby vtipnych tlachu.

tak to sis myslel spatne. Mozna by se ti vic libilo v diskuzich na idnes.cz nebo novinky.cz, tam je lidi s podobnym smyslenim plno.

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: tcesky

11:08:57 25.06.2011

[ital]Skoro bych to ale viděl na nějaké fórum specializované jiným směrem než Builder [/ital]

Prosim pekne, rad bych vedel jakym smerem je specializovany Builder. Doted jsem si myslel ze je to jenom snuska radoby vtipnych tlachu.

Dekuji za odpoved

TC

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Why did WTC7 collapse

10:25:46 25.06.2011

Tak tady bych doporučoval zjistit o který konkrétní typ systému vstřikování se jedná (předpokládám že to bude některá verze Bosch Common Rail, ale i ty se liší) a podle toho si najít princip na kterém funguje.

Skoro bych to ale viděl na nějaké fórum specializované jiným směrem než Builder :)

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Accept

21:31:45 24.06.2011

Dik !!!

Tak zacinam mit divny dojem, ze spotreba u dieselu ze vzduchu asi ani priblize presne spocitat nejde :-(...

Nasel jsem napr. toto:
Cituji...
Diesely jak již bylo psáno, nemaj škrticí klapku (což už zcela neplatí, motory 2.0TDI od VW ji mají), čímž hrnou do válce pořád maximální množství vzduchu a pracují tak s neustálým přebytkem vzduchu vúč palivu, např, lambda = 5 a výkon tak řídí pouze dávkou vstříknutého paliva, tedy kvalitativní řízení. V tom je turbodiesel vždycky úspornější než turbobenzín, kde u turbobenzinu o kolik natlačíte víc vzduchu, o tolik (hmotnostně) musíte nacpat více paliva, aby byla zapalitelná směs (okolo té lamda =1).

I kdyz mmotor 1,9TDi VW na kterem testuji, klapku ma a vzduch lita nahoru dolu :-)

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Why did WTC7 collapse

8:22:43 24.06.2011

U dieselu má lambda sonda stejnou funkci - hlídá správný poměr vzduchu a nafty. Jen ideální poměr zde bude jiný (nafta hoří jinak a při jiných tlacích než benzín).
Myslím že ten poměr by měl být fixní (kromě sycení při startu a akceleraci, atd.), protože lambda sonda dokáže optimálně měřit jen při lambda vemi blízké 1.

Doufám že nepíšu uplné bludy, už je to nějaký čas co jsem tohle znal :)

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: sthruska

8:11:13 24.06.2011

Ja som sa ešte učil, že diesel má konštantný objem vzduchu.

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Accept

20:51:07 23.06.2011

Ano presne tak. Vypocitava se to podle daneho "presneho" pomeru vzduch palivo je to, ale co jsem nastudoval 14.7:1 (idealni pomer horeni). Hlida to lambda sonda, aby ten pomer byl zachovan. A na zaklade toho je vlasne mozno vypocitat aktualni spotrebu. Predpokladam u benzinoveho motoru. Nevite jestli to takhle funguje i u dieselu udajne co jsem nacetl je ten pomer promenlivy, ale nevim... Ja to zkousim na dieselu a me i vyguglene vypocty se od palubiho pocitace lisily. Takze jsem to ocejchoval podle palubniho pocitace, ale jeste nebyl cas to poradne overt prakticky.

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Why did WTC7 collapse

13:55:43 23.06.2011

Mám pocit, že z měřící klapky nechodí informace o množství paliva, ale o množství vzduchu, který je až následně mixován s palivem (v sání). Takže pro výpočet množství paliva je potřeba tento údaj buď dělit 16.8 (ideální poměr objemu vzduchu a paliva), nebo ještě lépe 16.8/hodnota lambda.

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: tcesky

8:50:18 20.06.2011

Je. Na tabulce je ale dobre videt ze jsi plakal spravne ale na spatnem hrobe.

Zdravim

TC

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Accept

19:20:40 19.06.2011

Vsem dik !!!
Myslim, ze uz to mam nebo jsem alespon o trochu bliz :-) Podle vseho by se mel jeste zapocitat udaj z lambda sondy. Jdu to prakticky overit :-)

pro Tomase neni to vypocet co jsem zminoval v me prvni otazce ?
("l/h") * (100 / ("rychlost km/h"))

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: tcesky

16:40:47 19.06.2011

A co je na tom spatne?

Auto bezi na volnobeh, ma nejakou spotrebu v litrech za hodinu. Ted ho zacnes tlacit a prepocitavat spotrebu litru na volnobeh na 100 km ktere utlacis:
[code]
ltr/hr 1.00 5.00 10.00

speed km/h
100 1.00 5.00 10.00
50 2.00 10.00 20.00
30 3.33 16.67 33.33
10 10.00 50.00 100.00
1 100.00 500.00 1,000.00
[/code]

Jedin chyba je bezhlava interpretace trojclenky.

Zdravim

TC

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Accept

12:27:09 19.06.2011

Tech napr. cca 100 l/100km me to pocita stale pri konstantni rychlosti 50 km/h takze je to jasne pocetni nebo vyhodnocovaci chyba.
Podle me by to mohlo byt tim, ze data ktera prijimam z cidla prutoku vzduchu viz. specifikace ODB-II "01 10 (2 bajty) MAF air flow rate 0 655.35 grams/sec ((A*256)+B) / 100" spatne vyhodnocuji, ve smyslu ze se napriklad meni pomer vzduch palivo. V tom pripade by bylo treba nacitat jeste nejake jine cidlo. Nebo to zjistovat z uplne jineho cidla. V podstate me nejde o jine vlivy jde o to ziskat z ridici jednotky motoru presne hodnoty:
1) rychlost vozidla ta je jasna tam nemam problem je to jedno bajtove cislo 0 az 255
2) mnozstvi ("prutok") paliva... jde o to z jakeho cidla ridici jednotky... jit to musi ostatni oficialni diagnosticke programy to normalne pocitaj je fakt ze v l/h, ale to neni problem prepocitat na l/100km. Ridici jednotka ve vozidle take pri nulove rychlosti prepne z l/100km na l/h.

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Mi.Chal

11:29:31 19.06.2011

grafnev Napsal:
-------------------------------------------------------
> V mechanice aut se nevyznam, ale tak me napada,
> zda se pomer pomer vzduchu a paliva nemeni v
> zavislosti na ruznych faktorech (rychlost, teplota
> motoru, vlhkost vzducu atd?)

spotreba na teplote motoru zavisi a u studeneho motoru je celkem vysoka, takze jezdit kazdy den 1km se asi prodrazi

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: tcesky

11:18:26 19.06.2011

[ital] pro predstavu si staci uvedomit situaci pred prerazenim z 1 na 2 a jak by asi vypadala spotreba, kdyby misto prerazeni jel clovek dal se stejnym plynem ....
[/ital]

1. idealni pripad: motor je v rezimu zrychleni kolem tisice otacek za vterinu. Za deset vterin by byla spotreba motoru nulova protoze by explodoval.

2. Realny pripad: brzy by zacal pracovat omezovac otacek a spotreba by razem klesla i pri plynovem pedalu na podlaze.

Mimochodem vcera vecer jsem mel nekolikrat okamzity kaloricky prijem nekolik megajoule za sekundu (panak whiskey, 38 kJ/(gram alkoholu)) a taky mi to neprislo nerealne.

Zdravim

TC

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: tcesky

11:10:05 19.06.2011

[ital]muj vypocet okamzite spotreby 4,5 az 100 l/100km coz neni mozne a nekde delam chybu [/ital] Kdyz jsem byl na vojne tak tam byl nakladvi vuz Zil ktery mel prumernou spotrebu litr benzinu na jeden kilometr.

Zdravim

TC

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: tcesky

10:13:28 19.06.2011

Je potreba dat pozor na to, ze oamzita spotreba jednovalcoveho ctyrdobeho motoru je ve fazi sani vetsi nez ve fazi vyfuku.

Zdravim

TC

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: grafnev

0:03:23 19.06.2011

Predpokladam, ze pokud se pocita opravdu okamzita spotreba, tak treba pri rozjizdeni a vysokych otackach to klidne bude 100l/100km ... pro predstavu si staci uvedomit situaci pred prerazenim z 1 na 2 a jak by asi vypadala spotreba, kdyby misto prerazeni jel clovek dal se stejnym plynem ....

Muzete udelat trochu kompromis a pocitat plovouci prumer z X poslednich hodnot (pripadne za nejaky cas ... treba 5s) to by melo tyhle extremy trochu uhladit.

Navic bych l/h pocital i pro nejake male nenulove rychlosti, predejdete tim nepresnostem.

V mechanice aut se nevyznam, ale tak me napada, zda se pomer pomer vzduchu a paliva nemeni v zavislosti na ruznych faktorech (rychlost, teplota motoru, vlhkost vzducu atd?)

Citovat příspěvek

 

Re: Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Maaartin

21:17:29 18.06.2011

No pokud pri rychlosti blizke nule vychazi spotreba 100 l/km, taxe mi to zda naprosto v pohode. Ale to rozlisovani je nesmysl, jednou dostanes l/h a jednou l/km, pokud sces spotrebu v l/h, tak je to prvni spravne, pokud ji sces v l/km, tak je spravne to druhy s tim, ze pro maly rychlosti to nema smysl pocitat (je tam deleni nulou ci velmi malym cislem a tech 100 km tim zpusobem doufam nikdo nepojede).

Citovat příspěvek

 

Okamzita spotreba paliva ODB-II

Autor: Accept

20:48:31 18.06.2011

Dobry den, jiz par dni resim vypocet okamzite spotreby paliva automobilu pomoci komunikace pres ODB-II a nemohu s tim pohnout, repektive vychazej me nesmysly. Nemate nekdo nejakou dobrou radu jak na to :-). Ja nacitam data z cidla rychlosti
01 0D (1 bajt) Vehicle speed 0 255 km/h A
a z prutoku vzduchu
01 10 (2 bajty) MAF air flow rate 0 655.35 grams/sec ((A*256)+B) / 100
Mozna by byl dobry jeste nejaky jiny udaj z dalsiho cidla ?
Pri vypoctu za nulove rychlosti prevedu g/s na l/h vynasobim pomerem palivo vzduch.
Pri vypoctu za nenulove rychlosti l/h prevedu na l/100 km... "(l/h) * (100/(rychlost km/h))". Problem je, ze pri zmene rychlosti 0 az 50 Km/h je muj vypocet okamzite spotreby 4,5 az 100 l/100km coz neni mozne a nekde delam chybu :-).

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: