Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



struktura aplikace

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: struktura aplikace

Autor: SW_Kutil

10:08:36 18.11.2009

radvis Napsal:
----------------------------------------------------------
> Jen takový dotaz, bude vše fungovat i na winy této doby?

Se zastaralým Dev-C++, které už se dávno vůbec nevyvíjí a obsahuje řadu chyb, které už nikdo neopraví, budeš mít zbytečné problémy. Použij raději Visual C++ 2008 Express, který je taky zdarma a taky ho můžeš používat i pro komerční vývoj.

http://www.microsoft.com/Express/VC/

Citovat příspěvek

 

Re: struktura aplikace

Autor: radvis

13:47:39 17.11.2009

Jen takový dotaz, bude vše fungovat i na winy této doby?

Citovat příspěvek

 

Re: struktura aplikace

Autor: radvis

11:33:56 17.11.2009

Díky moc! Přesně něco takového jsem hledal.

Citovat příspěvek

 

Re: struktura aplikace

Autor: RadekChalupa

10:55:41 17.11.2009

http://www.radekchalupa.cz/clanky/?kod=214&obsah=1

Citovat příspěvek

 

Re: struktura aplikace

Autor: radvis

10:52:40 17.11.2009

Neporadil by mi nekdo? Chci aplikaci pro windows. Používám editor Dev-C++. Při vytvoření nového "projektu" se mi nabídne co chci vytvorit zadám si, že chci windows aplikaci. Vytvoří se mi main.cpp ... a vtom už mám kód, který vytvoří okno. A nevím, jak a kam vložit kód, který by např vytvořil button. Díky za rady.

Citovat příspěvek

 

Re: struktura aplikace

Autor: jerry.

21:20:31 29.10.2009

To co potřebuješ je docela "sředně obtížné" řekl bych.
Bohužel to asi nejde udělat s využitím vizuálního návrháře. Musíš tedy
definovat vše ručně - cený strom treeView. Využiješ treeView->Tag jako ukazatel např. na gcnew System::Byte, kam uložíš jedinečné číslo uzlu tvreeView.

pak definuješ metodu události když dojde k označní uzlu aby ses mohl podívat co je to za uzel:

event_treeView1_BeforeCheck = gcnew system::Windows::Forms::TreeViewCancelEventHandler(this, &TreeViewWork::treeView1_BeforeCheck);

this->treeView1->BeforeCheck += event_treeView1_BeforeCheck;

a v metodě pomocí:

System::Windows::Forms::TreeViewCancelEventArgs^ e->Node->Tag

získáš číslo co jsi ručně vložil.
Pak už jenom zapíšeš, že :

tabControl->SelectTab = e->Node->Tag;

a to je vše. Pokud budeš muset traverzovat binární strom treeView pomocí
iterátoru IEnumerator pak musíš v metodě treeView1_BeforeCheck zakázat událost
event_treeView1_BeforeCheck takto :

this->treeView1->BeforeCheck::remove(event_treeView1_BeforeCheck);

a na konci metody ji obnovit:

this->treeView1->BeforeCheck::add(event_treeView1_BeforeCheck);

jinak se bude vyvolávat rekurzivně.

Iterační schéma s využitím Interface Enumeratoru je poměrně jednoduché:

private: System::Void myTreeViewNodes_Iterate(System::Object^ sender, IEnumerator^ IEnum ) {

while ( IEnum->MoveNext() ){
safe_cast (IEnum->Current)->Checked = false;
myTreeViewNodes_Iterate( sender, safe_cast ( safe_cast ( safe_cast ( IEnum->Current ) -> Nodes ) -> GetEnumerator() ) );
} // while ( IEnum->MoveNext() )

} // private: System::Void myTreeViewNodes_Iterate




Hodně štěstí :-)





;) :)

Citovat příspěvek

 

Re: struktura aplikace

Autor: JiriValerian

10:55:37 29.10.2009

[color=#008000]Zdenda23 Napsal:
-------------------------------------------------------
> Dobrý den, před nadávnem jsem se jakožto amatér
> dostal z C++ k Visual Studiu, kde jsem tvořil
> pouze konzolové aplikace. Chtěl bych se pokusit
> naprogramovat aplikaci za pomoci Windows Form. Ale
> postrádám informace o konceptu jak vůbec začít.
> Uvedu na příkladu: Na Form vystavím objekt
> TreeView a požaduji aby při kliku na určitý
> TreeNode se na Formu zobrazil vedle požadovaný
> tabPage (každý s jinými komponentami a
> strukturou). Mám si na Formu vytvořit X-objektů
> tabPage, dejme tomu např. s properties visible =
> FALSE, enable = FALSE a následně na událost
> onClick u určité položky TreeNode tento objekt
> zviditelnit a posunout do příslušných pozic a nebo
> se to dělá tak, že si vytvořím jeden univerzální
> tabPage a ten poslezé "dogeneruju" dle toho na
> jakou položku v seznamu se kliklo. Stačilo by mi i
> uvést nějaké zdroje, kde se dozvím jak vůbec s
> Windows Form začít v praxi na msdn.microsoft.com
> se dočtu o jednotlivých komponentách, ale už nevím
> jak s nimi mám v kooperaci správně pracovat. :([/color]

Aplikace typu [b]Windows Form[/b] jsou psané v [b]C++/CLI[/b] což je specifické rozšíření mimo standard [b]C++[/b]. [b]C++/CLI[/b] v současnosti podporuje jen [b]Microsoftí překladač C++[/b].

[b]C++/CLI Language Specification Standard[/b]
http://www.ecma-international.org/publications/standards/Ecma-372.htm

Aplikace typu [b]Windows Form[/b] jsou založené na [b].NET Frameworku[/b]. Vámi zmíněné komponenty jsou defacto komponenty [b].NET Frameworku[/b] a z hlediska práce s nimi platí zhruba totéž co pro aplikace psané v [b]C#[/b] i když [b]C#[/b] je jiný jazyk. Pro aplikace založené na [b].NET Frameworku[/b] je asi nejvíce relevantní konference viz odkaz.

[b]Diskuzní forum: .Net[/b]
http://forum.builder.cz/list.php?31

Pro začátek pár odkazů na různé seriály, tutoriály a knihy.

[b]Tutoriály a knihy k programování v C# i C++/CLI pro .NET Framework[/b]
http://forum.builder.cz/read.php?123,1631378,1943467#msg-1943467

[b]PS:[/b]
Než budete pokračovat doporučuji zvážit zda raději nepřejít na [b]C#[/b], protože psát v [b]C++/CLI[/b] je komplikovanější a horší na učení jelikož je k tomu obecně méně dostupných informací, zdrojů atd,. než k [b]C#[/b].

Citovat příspěvek

 

Re: struktura aplikace

Autor: Zdenda23

9:13:27 29.10.2009

Omlouvám se, trochu jsem si poplet pojmy...namísto tabPage mám namysli komponentu tabControl. Děkuji za pochopení.

Citovat příspěvek

 

struktura aplikace

Autor: Zdenda23

9:03:59 29.10.2009

Dobrý den, před nadávnem jsem se jakožto amatér dostal z C++ k Visual Studiu, kde jsem tvořil pouze konzolové aplikace. Chtěl bych se pokusit naprogramovat aplikaci za pomoci Windows Form. Ale postrádám informace o konceptu jak vůbec začít. Uvedu na příkladu: Na Form vystavím objekt TreeView a požaduji aby při kliku na určitý TreeNode se na Formu zobrazil vedle požadovaný tabPage (každý s jinými komponentami a strukturou). Mám si na Formu vytvořit X-objektů tabPage, dejme tomu např. s properties visible = FALSE, enable = FALSE a následně na událost onClick u určité položky TreeNode tento objekt zviditelnit a posunout do příslušných pozic a nebo se to dělá tak, že si vytvořím jeden univerzální tabPage a ten poslezé "dogeneruju" dle toho na jakou položku v seznamu se kliklo. Stačilo by mi i uvést nějaké zdroje, kde se dozvím jak vůbec s Windows Form začít v praxi na msdn.microsoft.com se dočtu o jednotlivých komponentách, ale už nevím jak s nimi mám v kooperaci správně pracovat. :( Děkuji.

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: