Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



C++ a sockety

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: C++ a sockety

Autor: JiriValerian

2:47:14 01.09.2010

[color=#008000]Hrdel Napsal:
-------------------------------------------------------
> A není možnost, jak to řešit, když jsou oba
> (server i klient) v NATu (protože dneska už je to,
> myslím, celkem obvyklá záležitost)?[/color]

V takovém případě se u různých řešení používá prostředník s veřejnou IP
a přes něj se realizuje určité spojení nebo i [b]VPN[/b] jako třeba
[b]Hamachi[/b] viz odkaz na popis jak to funguje.

http://www.root.cz/clanky/hamachi-vytvorte-si-vlastni-vpn/

Citovat příspěvek

 

Re: C++ a sockety

Autor: xyz3

21:57:32 31.08.2010

NAT není internet, i když se různí vyčuraní ISP snaží tvrdit opak, normální je že každé PC má svou vlastní veřejnou IP adresu.

Pokud jsou dva počítače každý za různým NATem, potom neexistuje žádné 100 % spolehlivé funkční řešení. Samozřejmě existuje něco jako Hamachi a podobně, ale to neřeší podstatu problému.

Tvůj problém může elegantně vyřešit pronájem virtuálního serveru, tam je veřejná IP standard.

Citovat příspěvek

 

Re: C++ a sockety

Autor: Kra

20:46:13 31.08.2010

Hrdel Napsal:
-------------------------------------------------------
> Díky.
> Takže (jestli tomu dobře rozumím), musí být klient
> tam, kde je počítač s NATem? A není možnost, jak
> to řešit, když jsou oba (server i klient) v NATu
> (protože dneska už je to, myslím, celkem obvyklá
> záležitost)?

Servery obvykle maji verejnou IP a za NATem nejsou. Takze ne, bezne to neni :) Pokud jsi treba za routrem (ale pred routerem je verejna IP), tak muzes komunikaci na urcitych portech forwardovat. Ale jestli mas neverejnou IP uz od ISP tak to mas blby.

Citovat příspěvek

 

Re: C++ a sockety

Autor: Hrdel

20:21:24 31.08.2010

Díky.
Takže (jestli tomu dobře rozumím), musí být klient tam, kde je počítač s NATem? A není možnost, jak to řešit, když jsou oba (server i klient) v NATu (protože dneska už je to, myslím, celkem obvyklá záležitost)?

Citovat příspěvek

 

Re: C++ a sockety

Autor: xyz3

20:02:23 31.08.2010

Pokud více počítačů používá stejnou IP, patrně se jedná o NAT a na takové počítače se jen tak nedostaneš a není to záležitost C++, ale sítě. Nastuduj si problematiku NAT

http://www.lupa.cz/clanky/nat-vesus-nap/

Řeší se to otevřením portu na NATu a na to se ti téměř každý ISP vykašle. Proto se to dělá obráceně, počítače za NATem se připojují na tvoje PC s veřejnou IP adresou.

Citovat příspěvek

 

Re: C++ a sockety

Autor: Ondrej1

19:33:49 31.08.2010

Kdyby stejnou IP adresu používalo více počítačů, tak by ta síť moc nejela. Z 90 % bych to tipoval na firewall na jednom nebo druhém počítači. Čili firewall buď zkonfigurovat, nebo, je-li síť bezpečná, vypnout.

Ondřej
Příspěvek zaslán emailem

Citovat příspěvek

 

C++ a sockety

Autor: Hrdel

19:22:23 31.08.2010

Dobrý den!
Přečetl jsem si tutoriál o socketech (na windows) - http://www.builder.cz/art/cpp/sokety_a_cpp.html . Stáhnul jsem si ukázkové programy se zdrojovými kódy. Jedná se mi o protokol TCP/IP. Spustil jsem klienta a server na jednom PC a přes localhost jsem poslal z klienta do serveru nějaký textový vzkaz. Server vzkaz vypsal, všechno v pohodě.
Problém byl, když jsem se pokoušel dostat se na server z jiného počítače. Nemohl jsem totiž zadal localhost, ale musel jsem se připojit přímo na konkrétní ip adresu. To se mi ale nepodařilo. Problém je asi v tom, že IP adresu, kam klient posílá vzkaz, používá více počítačů. Potřeboval bych s tím trochu píchnout :). Snad jsem se vyjádřil pochopitelně.
Díky!

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: