Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:

Cizí zdroje na webu

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Cizí zdroje na webu

Autor: jeezaa ♂

10:36:36 17.02.2013

Ahoj,
děkuji za tvou odpověď.
V zásadě jsem to i čekal, jen mě zajímalo, zda-li nejsou nějaké jiné možnosti..

H.

Citovat příspěvek

Re: Cizí zdroje na webu

Autor: RomanZ ♂

8:46:18 11.02.2013

Nejsem právník, ale co jsem tak vypozoroval, tak u obrázků potřebuješ souhlas autora.

V odborné literatuře máš možnost citovat z jiného díla (samozřejmě musíš citaci označit tak, aby se zřetelně lišila od Tvého textu, citovat ji v nezměněné podobě, a musíš uvést její zdroj). Za takových podmínek nepotřebuješ svolení autora původního díla. Citace ovšem neznamená, že přetiskneš celé původní dílo.

Toto se v podstatě používá i u software (screenshoty obrazovek v recenzích), u filmů (obrázky z filmů v novinách, kde se o filmu píše), u knížek (náhled obálky knihy v internetovém obchodě) apod... Všimni si, že to vždy splňuje podobné podmínky, tedy nejedná se o celé dílo, je uveden zdroj.

No a s obrázkem z webu, jakoukoliv fotografií či kresbou je podle mne ta potíž, že to musíš převzít celé a ne jen nějakou malinkou část. Nejde tedy o citaci, ale o kopii celého díla - což můžeš bez vědomí autora dělat pro svoji osobní potřebu. Uveřejňování na webu není osobní potřeba, takže souhlas autora je vyžadován.

V případě malého osobního webu po Tobě skoro jistě nikdo nepůjde. Ale jak z toho začne být byznys, supi vycítí příležitost a oškubou Tě :)

Citovat příspěvek

Cizí zdroje na webu

Autor: jeezaa ♂

13:15:27 09.02.2013