Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



V cem programovat OpenGL

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: honyk

16:42:02 26.12.2008

2 nou: Ok, to dava smysl. Ale stejne mi je divny, proc tu obsluhu OpenGL nelze napsat primo v Jave tak aby to byl jeden jar soubor. Nebo to nejde z principu? Cesta pres systemove knihovny skrz JNI je na druhou stranu asi pohodlnejsi...

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: judovana

20:40:32 24.12.2008

LWJGL je multipaltformni bez problemu. (a ze si s tim jeho vyvojari davaj mega prace...)

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: Eosie

15:13:00 23.12.2008

Multiplatformní znamená, že po určité _snaze_ to jede všude, možná občas s malými modifikacemi ve zdrojáku. :) Třeba zařídit, aby v C++ bylo OpenGL bez podpůrných knihoven multiplatformní, vyžaduje napsat pro každou platformu kód pro okno a inicializaci kontextu, což není nic snadného, pokud to člověk ještě nedělal. :)

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: nou

11:32:30 23.12.2008

pretoze je to rovnake ako pri samotnej virtual java machine ktora je taktiez pre kazdu platformu samostatna. proste ides pracoat nieco co nie je zahrnute priamo v distribucii javy a uz zacinaju obstrukcie s roznimi kniznicami. mozes byt rad ze ten kod ktory napises je stale rovnaky. myslim ze najst danu kniznicu pre danu platformu bude uz najmenej oproti tomu pisat pre kazdu patformu co i len cast kodu zvlast.

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: honyk

10:00:58 23.12.2008

Tak jsem si za prispeni doplnku pro NetBeans vytvoril prvni OpenGL aplikaci v Jave s vyuzitim JOGL. Kod je kupodivu srozumitelny, co me vsak zarazilo, je distribuce. Kazda kombinace OS a architektury vyzaduje vlastni knihovny a rozhrani, casto maji stejne nazvy (ale jiny obsah) a tak vlastne ani nejde vsechno nahrat do jedne slozky aby se to mohlo distibuovat spolecne. To opravdu nejde pro Javu vytvorit nejaky jar spolecny pro vsechny platformy, ktery by se jen prilozil k aplikaci? Vsude se pise, ze OpenGL je multiplatformni, tak proc takovy obstrukce? U lwjgl je to koukam podobne.

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: Eosie

19:36:34 22.12.2008

Představ si pod tím program v jednodušším C, kterej se na GPU dá spustit třeba 100x zároveň a vykonávání trvá stejnou dobu, jako kdybys ho pustil jen jednou (zjednodušeně řečeno). A teď si představ to zrychlení, kdyby každej program počítal jeden pixel v obraze... 100x rychlejší. Slyšel jsem taky, že se dá GPU využít na jiný výpočty, např. se s tím dají lámat hesla v MD5 brutální silou, údajně to bylo taky asi 100x rychlejší (a tohle už není odhad, ale opravdu to tak bylo, můžu dát link).

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: judovana

14:35:13 22.12.2008

ooook. ja jsem shaderlama. Ani plne neznam jejich plny moznosti.

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: Eosie

14:07:53 22.12.2008

Na image processing právě radši OpenGL (shadery), protože to bude odhadem asi 100-200x rychlejší.

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: judovana

8:49:08 22.12.2008

Jo tak tohle uz ti jav2D konfortne neposkytne.... Affini transformace jeste zvlada docela rychle ale ze bys tam nekde vyhrabal stencil buffer..... Obecne bych rekl ze java 2D staci na hodne pokrociou grafiku (hlavne s JAI) ale ty znis jako bys chtel uz spis delat nejakou plosinovku.... To si radsi udelej pod OGL. Budes s tim mit mnohem min prace.
Taky zalezi kam se chces ubirat. Pokud do nejakeho image processingu tak radsi java 2D... jinak OGL....
Jo a na java 3D radsi hned od zacatku zapomen;)

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: honyk

0:39:27 21.12.2008

Protoze jsem uz neco malo zacal kutit v Jave, asi na to navazu. V prvnim OGL projektu mi staci 2D a tak bych se rad zeptal, jestli na to staci standardni Java 2D zcela bez OGL - zda je to dostatecne vykonne a nabizi to obdobnou funkcionalitu. Potrebuji Stencil buffer a idealne tez moznost kompilace listu (relativne primitivnich objektu), ktery by stacilo pak jiz pouze rotovat. Ja jen jestli to ma cenu vubec zkouset nebo jit rovnou do nejakych knihoven...

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: Augi

15:27:46 22.10.2008

No kód je v C# taky vždy stejný...liší se jen použité knihovny ;-)

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: judovana

14:58:40 22.10.2008

Prihodim k Jave. Delam v ni Ogl pod lwjgl. Normalne mam v instalacnim balicku *.dll *.so ktery se unzipnou nekam do /data a apliakce mi bezi bez vsech zmen na linuxech i widlich. A jak sem se nedavno dozvedel od "fanouska" tak bezel abez kecu i na macu kdyz si stahl s lwjgl.org adekvatni "dll" (ktery sem linej dodavat:D)
A kod ej v jave ..proste vzdy stejny;)

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: Augi

9:06:52 22.10.2008

[ital]C# - pouzit TAO Framework, jez je soucasti projektu MONO. Fajn. Jenze uzivatele Windows by si museli stahnout MONO.[/ital]
Já myslím, že assemblies jsou binárně kompatibilní, takže uživatelům Windows bude stačit obyčejný MS .NET Framework. K aplikaci Ti pak bude stačit přihodit ty TAO assemblies, příp. to můžeš pomocí utilitky ILMerge (od MS) spojit do jednoho exáče.

Říkalo se, že s výkonností je na tom C# lépe než Java, ale jestli to platí stále, to nemohu posoudit (IMHO na tom budou +- stejně, možná C# o kousíček líp - takže podle toho bych se neřídil).

Doporučil bych zkusit C# - můžeš si vytvořit jednoduchý projekt a zkusit, jestli jde jednoduše dosáhnout stejného kódu na všech platformách.

Citovat příspěvek

 

Re: V cem programovat OpenGL

Autor: nou

7:37:23 22.10.2008

verziu OpenGL mozes pouzit aj 2.0. pokial ma uzivatel kartu tak mu to pojde. myslim ze 99% kariet na trhu ma kartu s podporou aspon OpenGL 1.5 a 90% ma aj 2.0. Ci C# alebo Javu ti neporadim ale ohladom toho frameworku. tak treba distribuovat aj instalacku toho frameworku pokial nie je nejak obrovsky. v jave som prilis nerobil ale tam sa dalo priamo do projektu zabalit tie pridavne kniznice takze to fungovale vsade kde bol standartny JRE6.

inak ak si este v C# alebo Jave este nerobil tak najskor sa nauc ten jazyk a potom skusaj OpenGL.

no a nakoniec je tu este aj moznost pouzit C++ s SDL kde sa nemusi pribalovat ziadny framework len sa proste prilozi jedna dll kniznica k exe.

Citovat příspěvek

 

V cem programovat OpenGL

Autor: honyk

22:37:18 21.10.2008

Zatim mam jen par zkusenosti s OpenGL v prostredi VB6. Sve reseni bych rad portoval i na jine platformy.
Idealni stav:
Jazyk C#
Windows: aplikace bezici v prostedi .NET Framework bez potreby doinstalace nejakych balicku
Linux: aplikace bezici v prostedi Mono bez potreby doinstalace nejakych balicku

nebo Java
Windows/Linux/Mac: aplikace bezici v JRE 6.0 bez potreby doinstalace nejakych balicku

K OpenGL jsem zvykly pristupovat primo pres GL, GLU funkce. Vyuzivam ty nejprimitivnejsi objekty, tedy OpenGL verze 1.1, jejiz dll knihovny jsou ve Windows standardne a neni tedy nutne nic instalovat.

Rozhoduji se mezi C# a Javou, jenze z toho co jsem zjistil, nejsem zatim moc moudrej.
Java - idealni pouzit JOGL. Fajn, jenze pak si jej musi uzivatel nainstalovat.
C# - pouzit TAO Framework, jez je soucasti projektu MONO. Fajn. Jenze uzivatele Windows by si museli stahnout MONO.

Nebo mi nejake reseni unika? Planuje se pridat JOGL primo do Javy? Kdyby byl napr. soucasti verze 7.0, asi bych volil prave tuto moznost. Jedinym pozadavkem pro uzivatele by bylo mit posledni verzi Virtualni masiny...

Pripominam, ze bych mel rad pro vsechny platformy jediny kod.

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: