Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Artefakty v shaderu

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Artefakty v shaderu

Autor: Eosie

21:44:16 30.12.2008

Referenční renderer není a Mesa není zas tak úžasná. Však si ji stáhni, je pro všechny platformy.

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: frca

23:48:08 29.12.2008

Tak jsem fakt něco našel, ale ty artefakty jsou tam vždycky. Takže nezbývá než čekat, než se dostanu k nějaké jiné grafárně, kde by to šlo otestovat.
Je něco jako referenční renderer OpenGL (2.1), který by to rozsoudil? Třeba ta MESA, je i pro Windows ve formě nějakých opengl32.dll atd.? V linuxu s testováním různých verzí knihoven zkušenosti nemám (tím myslím ovladač třeba od NVidie vs. MESA, kde co nastavit pro výběr jednoho z nich pro render).
Díky,
frca

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: Eosie

22:16:15 28.12.2008

Neexistují není argument. Na moji ATI taky nejsou drivery, tak vždycky stáhnu ty desktopový a pomocí utilitky z driverheaven se tam dopíšou ID mobilních grafik a pak normálně instaluju. Hledej.

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: frca

17:53:02 24.12.2008

V prvním screenshotu je mj. cube mapa mapovaná přes normály z dot3 mapy, tak proto asi vypadá "divněji" než ten zajíc. Asi je to kartou, mám GF 7300 Go (nové drivery neexistují). V nastavení jsem se moc nehrabal, každopádně mám tam nastavenu preferenci kvality. 32 bitů samozřejmě taky.

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: Eosie

15:21:55 24.12.2008

To je divný, já to tam nemám na tom zajíci (ATI X1700). Možná sis hrál s nastavením driveru (ovládací panely etc)? Máš nastavenou 32bit barevnou hloubku ve widlích? Updatuj drivery.

Ten screen v prvním příspěvku vypadá divně prostě. Něco podobnýho jsem viděl, když jsem si implementoval vlastní bilineární filtr v shaderu a něco tam přehodil. Rozhodně ta chyba ve filtru byla deterministická, tzn. byla všude. U tebe je to jen někde.

Ještě je teda možný, že používáš DXTC filtrování textur a nezapnul jsi bilineární, ale to je blbost, protože něco tam filtrovanýho přecejenom máš. Možná mipmapy, texture_lod, nevím...

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: frca

14:54:42 24.12.2008

Nechce se mi psát detaily, tak to vyřeším jinak.
Na této stránce je demo http://humus.name/index.php?page=3D&ID=34
Jsou v něm obdobné artefakty, tady je screenshot http://forum.builder.cz/file.php?108,file=549489 (není to tam tak vidět, ale aspoň je patrné přiblížení vykreslovaného objektu (klasický zajíc)).

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: Eosie

9:34:11 24.12.2008

V jakém je ta textura formátu? Screenshot nestačí, chce to víc informací, HODNĚ informací.

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: frca

20:48:03 23.12.2008

Zas nějak extrémně zvětšené to není, otázka je, na čem to závisí - předpokládám, že na velikosti trojúhelníku.

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: Augi

20:35:12 23.12.2008

Taky to tak vidím...

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: nou

20:24:23 23.12.2008

nakolko je to zvetsene? mozno si narazil na presnost float a pri interpolacii vznikaju taketo artefakty.

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: frca

19:10:15 23.12.2008

Tím to není, teď jsem filtrování zkusmo vypnul, a ty čtverečky, které to při tom vypnutí tvoří, jsou stejnoměrné. Na mnou poslaném screenshotu je každý jiný. A koneckonců je pořízený se [bold]zapnutým[/bold] filtrováním (klasicky GL_LINEAR pro zvětšení, který se použil tady, pro zmenšení je použitý mipmapový filtr, ale to nehraje roli (zkoušel jsem)).

Citovat příspěvek

 

Re: Artefakty v shaderu

Autor: Augi

18:25:04 23.12.2008

Vypnuté filtrování textur?
http://en.wikipedia.org/wiki/Texture_filtering

Citovat příspěvek

 

Artefakty v shaderu

Autor: frca

16:00:11 23.12.2008

Zkouším shadery a narazil jsem na tuto věc. Pokud se příliš přiblížím k trojúhelníku, stávají se viditelnými zvláštní artefakty. Viděl jsem to i v jiných shaderech. Je to normální a čím to je?
[img]http://forum.builder.cz/file.php?108,file=549313[/img]
Díky,
frca

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: