Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



miestnost

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: miestnost

Autor: Eosie

1:16:55 14.06.2009

Ještě takový detail. GL_CLAMP se na NVIDIA a Intel hardwaru nejspíš překládá jako GL_CLAMP_TO_EDGE, protože standardní GL_CLAMP údajně neumí. To je samozřejmě proti specifikaci. ATI to implementuje správně. Mesa open source drivery to implementují správně ("radeon" a "nouveau" drivery na 100%, open source Intel nevím).

Na jednom serveru se ohledně tohoto řešil "bug" v ATI driveru a došlo se právě na to, že bug je všude jinde jenom ne na ATI a Mesa.

Tuhle informaci jsem objevil na jednom serveru, tak jsem si řekl, že se podělím.

Citovat příspěvek

 

Re: miestnost

Autor: Eosie

17:42:46 08.06.2009

Skybox je metoda pro kreslení oblohy, která jako pomocný tvar používá krychli. Už ale nespeficikuje, jestli se jedná o model krychle nebo jen o cubemapu na jednom quadu přes celou obrazovku.

Cubemapping je metoda mapování textury a cubemapa je pouze typ textury. Další typy jsou 1D, 2D, 3D a pole 2D textur (texture array). Dohromady máme tedy 5 typů. Na cubemapping si vygoogli nějaký článek, je to jedna ze základních technik pro mapování textur a nemá s 3D texturama nic společného.

Citovat příspěvek

 

Re: miestnost

Autor: nou

8:18:30 08.06.2009

no skybox je na to aby simuloval oblohu. teda tam sa zanedbava posun. ty si teda kresli kocku s texturou interieru aj s posunmi a o nieco mensiu ked to ma byt interier.

Citovat příspěvek

 

Re: miestnost

Autor: DruiD

12:05:20 07.06.2009

a aky je rozdiel medzi skyboxom a cubemappingom? skybox je obravska kocka, ktora ma z vnutornej strany textury ako som to zatial ja pochopil, a cubemapping je stvorec cez celu obrazovku s 3D texturou? alebo je to znova kocka otexturovana z vnutra?

a este ta vec ze, hej ja viem tu kocku hodim pred vsetky transformace a ona bude cela vykreslena coz je dobre, ale ked mam objekt v tej kocke a chcem nim pohnut tak je dost blbe ze sa hybe len objekt a nie cela scena. Pripominam ze potrebujem spravit interier a je dost nerealne mat taku miestnost velku ze sa da zanedbat jej posun, ked sa posuva objekt, potrebujem aby sa tohybao cele a ci je teda vyhodnejsie zmenit orezavaciu rovinu(ak sa to vobec da nikdy som to nerobil) alebo proste cely objekt zmensit

dakujem

Citovat příspěvek

 

Re: miestnost

Autor: hanakus

22:58:47 06.06.2009

Pravděpodobně se ti dostane za ořezávací rovinu. Pokud to děláš opravdu jako skybox, tak ho nekresli jako obří krychli v globálních souřadnicích. Vyhoď z transformační matice všechny posuny a vykresli ho jako nějakou rozumně velkou krychli (záleží na nastavení ořezávacích rovin). Nezapomeň předtím vypnout zápis do depth bufferu. Nejlepší by ale bylo vykreslit jeden polygon přes celou obrazovku a použít cubemapping.

Citovat příspěvek

 

Re: miestnost

Autor: DruiD

22:03:03 06.06.2009

este by som sa rad spytal, ked spravim tu kocku akoze pozadie tak jej zadna strana zmizne v "ciernej diere" proste ako by tam nebola ale ked zacnem priblizovat celou scenou tak sa znova zjavi jej zadna kocka, preco to tak robi?, da sa to nejak odstranit? alebo musim vsetky objekty zmensit?

Citovat příspěvek

 

Re: miestnost

Autor: Eosie

20:35:20 06.06.2009

GL_CLAMP clampuje myslím na starý "border", tj. ten parametr v glTexImage, co nikdo nepoužívá. Při border=0 nevím. GL_CLAMP_TO_EDGE je samozřejmě správný clamping na krajní pixel textury.

Citovat příspěvek

 

Re: miestnost

Autor: nou

19:35:45 06.06.2009

inak ak budes pouzivat kocku a teda 6 textur tak im nastav GL_CLAMP aby sa neopakovali. pretoze pri GL_REPEAT je na hranach vidiet spoje.

Citovat příspěvek

 

Re: miestnost

Autor: michalferko

19:31:04 06.06.2009

Robi sa to pomocou skybox / skydome s texturou interieru, cize si vlastne uhadol ze tvoj objekt obklopis kocku/polgulou/gulou/... s texturou tvojej miestnosti. Daj si pozor na dobre nadvazovanie textur na hranach kocky a sprav ten skybox dost velky

Citovat příspěvek

 

miestnost

Autor: DruiD

19:19:27 06.06.2009

cafte,
zaujimalo by ma ako mam spravit miestnost, mam objekt ktory je zakladom programu, a potrebujem ho dat do prostredia, cierne pozadie sa mi moc nepaci, radsej by som ten objekt dal do interieru, a zaujimalo by ma ako mam taku miestost spravit? napriklad mam spravit velku kocku a do nej vlozit knihu?? alebo sa to robi nejako inak?
dakujem za odpoved

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: