Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



wxWidgets

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: wxWidgets

Autor: fooler

22:17:22 03.12.2009

jj ...jak uvedl Jiří...je toho víc než jen okna.viz:

obsah knihy
http://www.uloz.to/3227692/wxwidgets-book.pdf

taky dobre:
http://zetcode.com/tutorials/wxwidgetstutorial/

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: JiriValerian

20:53:11 03.12.2009

[color=#008000]mich@l Napsal:
-------------------------------------------------------
> Funguje super, snad to zatu námahu stálo ! Děkuju
> za vaší trpělivost. Jenom bych měl pár otázek tu
> aplikaci co jsem tedka skompiloval pojede i na
> Linuxu a Mac ?
>[/color]

[b]Binárky tj. EXE a DLL přenositelné nejsou.[/b] Knihovna [b]wxWidgets[/b] poskytuje pouze [b]zdrojákovou přenositelnost[/b]. Takže na [b]Linuxu[/b] byste si musel přeložit [b]Linuxovou verzi knihovny wxWidgets[/b] a pak ještě navíc přeložit z těch samých zdrojáků té Vaší aplikace [b]Linuxovou verzi binárky[/b] tj. programu spustitelného pod Linuxem,
a to překladačem [b]g++[/b], který je součástí skoro všech distribucí [b]Linuxu[/b].

[b]Introduction to wxWidgets - 2. (A beginner’s tutorial to wxWidgets on Linux)[/b]
http://www.codeproject.com/KB/cross-platform/Linux.aspx

[color=#008000]>
> A co všechno lze s touto knihovnou všechno dělat
> kromě grafického rozhraní ?
>[/color]

[b]Hrubý popis možností, které poskytuje knihovna wxWidgets[/b]
http://forum.builder.cz/read.php?23,2255092,2257982#msg-2257982

Při psaní aplikací s využitím knihovny [b]wxWidgets[/b] studujte v dokumentaci popisy tříd a jejich metod i různých variant parametrů, které používáte, protože některé možnosti jsou dostupné jen ve Windows a nejsou přenosné na Linux a naopak.

[b]wxWidgets dokumentace: Classes by category[/b]
http://docs.wxwidgets.org/stable/wx_classesbycat.html#classesbycat

[b]Ukázka několika profesionálních aplikací založených na wxWidgets[/b]
http://forum.builder.cz/read.php?23,2255092,2258067#msg-2258067

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: mich@l

18:49:50 03.12.2009

Funguje super, snad to zatu námahu stálo ! Děkuju za vaší trpělivost. Jenom bych měl pár otázek tu aplikaci co jsem tedka skompiloval pojede i na Linuxu a Mac ?
A co všechno lze s touto knihovnou všechno dělat kromě grafického rozhraní ?

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: JiriValerian

18:38:59 03.12.2009

[color=#008000]mich@l Napsal:
-------------------------------------------------------
> Tak jsem si přeinstl Code::Blocks a už mi to
> nepíše error LNK1181: cannot open input file
> '\lib\vc_lib.obj'
>
> ale
>
> wxmsw29u_core.lib(imagjpeg.obj)||error LNK2019:
> unresolved external symbol _jpeg_resync_to_restart
> referenced in function _wx_jpeg_io_src|
>
> wxmsw29u_core.lib(imagjpeg.obj)||error LNK2019:
> unresolved external symbol _jpeg_read_scanlines
> referenced in function "public: virtual bool
> __thiscall wxJPEGHandler::LoadFile(class wxImage
> *,class wxInputStream &,bool,int)"
> (?LoadFile@wxJPEGHandler@@UAE_NPAVwxImage@@AAVwxIn
> putStream@@_NH@Z)|
>
> wxmsw29u_core.lib(imagjpeg.obj)||error LNK2019:
> unresolved external symbol _jpeg_finish_decompress
> referenced in function "public: virtual bool
> __thiscall wxJPEGHandler::LoadFile(class wxImage
> *,class wxInputStream &,bool,int)"
> (?LoadFile@wxJPEGHandler@@UAE_NPAVwxImage@@AAVwxIn
> putStream@@_NH@Z)|
>
> wxmsw29u_core.lib(imagjpeg.obj)||error LNK2019:
> unresolved external symbol _jpeg_start_decompress
> referenced in function "public: virtual bool
> __thiscall wxJPEGHandler::LoadFile(class wxImage
> *,class wxInputStream &,bool,int)"
> (?LoadFile@wxJPEGHandler@@UAE_NPAVwxImage@@AAVwxIn
> putStream@@_NH@Z)|
>
> a tak dále...
> [/color]

Při linkování je patrně potřeba doplnit do projektu pro linkování více knihoven.
Knihovna [b]wxmsw29u_core.lib[/b] je jenom zákald a je k ní potřeba doplnit další knihovny jako např. wxjpegu].lib, wxzlibu.lib apod. Ostatně v tom popisu viz odkaz jsou ty knihovny zmíněny.

http://wiki.wxwidgets.org/Microsoft_Visual_C%2B%2B_Guide

[b]Takže např:[/b]

[size=14px][code][color=#0000FF]#pragma[/color] [color=#0000FF]comment[/color] [color=#800000]([/color][color=#0000FF]lib[/color][color=#800000],[/color] [color=#800080]"wxbase29u.lib"[/color][color=#800000])[/color]
[color=#0000FF]#pragma[/color] [color=#0000FF]comment[/color] [color=#800000]([/color][color=#0000FF]lib[/color][color=#800000],[/color] [color=#800080]"wxmsw29u_core.lib"[/color][color=#800000])[/color]
[color=#0000FF]#pragma[/color] [color=#0000FF]comment[/color] [color=#800000]([/color][color=#0000FF]lib[/color][color=#800000],[/color] [color=#800080]"wxjpegu.lib"[/color][color=#800000])[/color]
[color=#0000FF]#pragma[/color] [color=#0000FF]comment[/color] [color=#800000]([/color][color=#0000FF]lib[/color][color=#800000],[/color] [color=#800080]"wxpngu.lib"[/color][color=#800000])[/color]
[color=#0000FF]#pragma[/color] [color=#0000FF]comment[/color] [color=#800000]([/color][color=#0000FF]lib[/color][color=#800000],[/color] [color=#800080]"wxtiffu.lib"[/color][color=#800000])[/color]
[color=#0000FF]#pragma[/color] [color=#0000FF]comment[/color] [color=#800000]([/color][color=#0000FF]lib[/color][color=#800000],[/color] [color=#800080]"wxzlibu.lib"[/color][color=#800000])[/color]
...atd...[/code][/size]
ty názvy knihoven si samozřejmě překontrolujte a případně upravte podle toho jaké jsou u vás.

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: JiriValerian

18:28:33 03.12.2009

[color=#008000]mich@l Napsal:
-------------------------------------------------------
> No tak jsem postupoval podle návodu všechno jsem
> skompiloval akorát jsem musel přendat ten setup.h
> a skompilovalomi to založil jsem projekt v
> Code::Block a tedka když jsem skompiloval ten
> projekt mi to píše error LNK1181: cannot open
> input file '\lib\vc_lib.obj'|[/color]

Není náhodou [b]'\lib\vc_lib'[/b] cesta ???

To vypadá, že asi máte tu cestu někde v parametrech projektu v [b]Code::Blocks[/b]
nastavenou pro [b]Linker[/b] v něčem kde to být nemá a prostředí [b]Code::Blocks[/b]
to pak mylně interpretuje a k tomu názvu cesty patrně doplní příponu [b].obj[/b]
a snaží se to předávat linkeru při linkování, ale ten takový soubor nenajde
a tak to končí chybou.

Zkuste si projít všechna nastavení v projektu [b]Code::Blocks pro Linker[/b]
a zkontrolovat kde všude máte použito [b]vc_lib[/b].

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: mich@l

18:26:25 03.12.2009

Tak jsem si přeinstl Code::Blocks a už mi to nepíše error LNK1181: cannot open input file '\lib\vc_lib.obj'

ale

wxmsw29u_core.lib(imagjpeg.obj)||error LNK2019: unresolved external symbol _jpeg_resync_to_restart referenced in function _wx_jpeg_io_src|

wxmsw29u_core.lib(imagjpeg.obj)||error LNK2019: unresolved external symbol _jpeg_read_scanlines referenced in function "public: virtual bool __thiscall wxJPEGHandler::LoadFile(class wxImage *,class wxInputStream &,bool,int)" (?LoadFile@wxJPEGHandler@@UAE_NPAVwxImage@@AAVwxInputStream@@_NH@Z)|

wxmsw29u_core.lib(imagjpeg.obj)||error LNK2019: unresolved external symbol _jpeg_finish_decompress referenced in function "public: virtual bool __thiscall wxJPEGHandler::LoadFile(class wxImage *,class wxInputStream &,bool,int)" (?LoadFile@wxJPEGHandler@@UAE_NPAVwxImage@@AAVwxInputStream@@_NH@Z)|

wxmsw29u_core.lib(imagjpeg.obj)||error LNK2019: unresolved external symbol _jpeg_start_decompress referenced in function "public: virtual bool __thiscall wxJPEGHandler::LoadFile(class wxImage *,class wxInputStream &,bool,int)" (?LoadFile@wxJPEGHandler@@UAE_NPAVwxImage@@AAVwxInputStream@@_NH@Z)|

a tak dále...

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: mich@l

17:24:00 03.12.2009

No tak jsem postupoval podle návodu všechno jsem skompiloval akorát jsem musel přendat ten setup.h a skompilovalomi to založil jsem projekt v Code::Block a tedka když jsem skompiloval ten projekt mi to píše error LNK1181: cannot open input file '\lib\vc_lib.obj'|

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: JiriValerian

8:06:47 03.12.2009

[color=#008000]mich@l Napsal:
-------------------------------------------------------
> Nějak jsem se ztratil tak že to nejde tak jak jsem
> to dělal:
>
> 1.Stahul jsem si wxWidgets
> 2.V Code::Block jsem dal nový projek wxWidgets
> 3.zobrazilo semi Dialogové okno tam jsem dal název
> projektu
> 4.Dalé jsem tam dale jsem dal cestu do adresáře
> wxWidgets které jsem stáhnul
>
> Takže musím skompilovat ty libky ne ?
>[/color]

Myslím že bude lepší si knihovny wxWidgets přeložit v rámci celého vývojového prostředí Visual C++ 2008 a postupovat podle návodu viz odkaz.

http://wiki.wxwidgets.org/Microsoft_Visual_C%2B%2B_Guide

Teprve až si to přeložíte tak hotové libky pak už můžete používat s Microsoftím překladačem i v Code::Blocks.

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: mich@l

21:28:38 02.12.2009

Nějak jsem se ztratil tak že to nejde tak jak jsem to dělal:

1.Stahul jsem si wxWidgets
2.V Code::Block jsem dal nový projek wxWidgets
3.zobrazilo semi Dialogové okno tam jsem dal název projektu
4.Dalé jsem tam dale jsem dal cestu do adresáře wxWidgets které jsem stáhnul

Takže musím skompilovat ty libky ne ?

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: JiriValerian

20:49:41 02.12.2009

[img]http://forum.builder.cz/file.php?108,file=613142[/img]

A nebo si tu knihovnu [b]wxmsw28.lib[/b] zkopírujte přímo do adresáře projektu a na začátek jednoho ze zdrojáků v tom projektu pak stačí napsat tento řádek.

[size=14px][code][color=#0000FF]#pragma[/color] [color=#0000FF]comment[/color] [color=#800000]([/color][color=#0000FF]lib[/color][color=#800000],[/color] [color=#800080]"wxmsw28.lib"[/color][color=#800000])[/color]
[/code][/size]

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: mich@l

19:39:55 02.12.2009

A když jsem to přepl Buildtarget Release tak furt to samé.

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: mich@l

19:32:42 02.12.2009

Mám tam pouze Project -> Properties ->
a pak tohle žádny Comnfiguration properties tam není.


[img]http://s2.imgupload.cz/img/105257/Xkcjz/obr.jpg[/img]

Citovat příspěvek

 

Re: wxWidgets

Autor: JiriValerian

19:17:00 02.12.2009

[color=#008000]mich@l Napsal:
-------------------------------------------------------
> Dobrý podvečer, v vývojovým prostředí Code::Blocks
> se snažím skompilovat wxWidgets projekt pod
> kompilátorem Microsoft Visual C++ 2005/2008 ale
> nejde to furt mi to píše fatal error LNK1181:
> cannot open input file 'wxmsw28d.lib'.[/color]

Zkuste si přepnout projekt na překlad jen [b]Release[/b].

[code][b]Project[/b] ->
[b]Properties[/b] ->
[b]Comnfiguration properties[/b] ->
[b]Configuration:[/b] nastavit na [b]Active(Release)[/b][/code]

Citovat příspěvek

 

wxWidgets

Autor: mich@l

18:52:17 02.12.2009

Dobrý podvečer, v vývojovým prostředí Code::Blocks se snažím skompilovat wxWidgets projekt pod kompilátorem Microsoft Visual C++ 2005/2008 ale nejde to furt mi to píše fatal error LNK1181: cannot open input file 'wxmsw28d.lib'.

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: