Builder.cz - Informacni server o programovani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



seo, title

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: seo, title

Autor: doktor

0:54:32 20.03.2010

zdarec,

19. března 2010, 14:32:57, dedouch napsal(a):
>> d> ale spekuluje se, že tam už může být nějaký útlum, byť pokud bude,
>> d> nebude vysoký.
>>
>> Ani toto není tak úplně pravda. Není to jen pouhá spekulace, je to
>> přesně změřená veličina - útlum na přesměrování je a je docela i dost
>> významný s přihlédnutím ke konkurenčnosti některých frází - což se
>> ovšem zas tak moc netýká tazatele.

d> Přesně změřená veličina to určitě není, protože se to nijak změřit nedá.

Ale ale, pročpak by se to nedalo změřit? Chce mi tu snad někdo tvrdit,
že to, co jsem si měřil a změřil jsou jen moje vlastní výplody? Nebudu
se tu dlouze rozepisovat, jak jsem tento útlum měřil, protože by to
bylo na dost dlouhý elaborát, ale je to měřitelné a je to i změřené...
A ano, je to pracně změřitelné, trvá to opravdu docela dlouho, než si
to člověk změří a musí mít k tomu i vhodné podmínky, které se ovšem
dost dobře nedají předem změřit - prostě to buď vyjde a nebo to
nevyjde a musí se měření opakovat znova. Problém je, jak jinak, v tom,
že to trvá dost dlouho, než se podaří proměřit útlum. Faktem ale je,
že u GTPR může dojít k poklesu o jeden bod, což je docela dost
průkazný pokles...


--
Jak rika Milfson,
nezatezuj se a zakaznikovi predhod verohodne vypadajici cislo. -- Leo, builder.cz - PHP (3.11.2003)

Pavel Kodýtek aka doktor (moderátor)
ICQ: 30759319
[url= http://www.webdesign.paysoft.cz/ ]Webdesign a SEO[/url]
[url= http://www.tojeono.cz/?dn=115 ]Webhosting pro profesionály[/url]


Příspěvek zaslán emailem

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: dedouch

16:43:41 19.03.2010

Dne 19.3.2010 16:17, sniper napsal(a):
>
>
> dedouch napsal(a):
>>
>> Prakticky žádný důležitý vyhledávač nedělá mezi 301 a 302 významný
>> rozdíl
>
> Spolehat se na to, ze dneska google nerozlisuje 301 a 302 je
> kratkozrake, spatne a vubec fuj. Kdyby bylo jedno, jaky presmerovani se
> pouzije, proc by jsme meli k dispozici spoustu 3xx hlavicek urcenejch
> pro redirect?

Pánové, vy reagujete na něco, co jsem vůbec nenapsal. Já tady přece
nikde nenavádím k tomu, aby se stavové kódy nepoužívaly správným
způsobem - pouze jsem konstatoval, že vyhledávačům je prakticky jedno,
jestli se použije 301 nebo 302, protože mezi tím víceméně žádný rozdíl
nedělají, a to se hned tak nezmění.

V tomto konkrétním případě je navíc sporné, jestli používat 301 nebo
302, protože na URL, která je nyní přesměrovaná, se plánuje v budoucnu
nějaký obsah. Jelikož nepadlo nic o tom, za jak dlouho se tam ten obsah
objeví, těžko tady rozhodneme, jestli tam bude lepší 301 nebo 302.

S pozdravem
V. Saur

--
Vladimír Saur
https://twitter.com/dedouch

Příspěvek zaslán emailem

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: sniper

16:17:37 19.03.2010

dedouch napsal(a):
>
> Prakticky žádný důležitý vyhledávač nedělá mezi 301 a 302 významný
> rozdíl

Coz ale neni duvod k zamenovani tehlech dvou stavu. 301 je move
permanently, tedy klient by mel odkaz nahradit novou adresou a puvodni
zahodit, protoze se na ni obsah uz nevrati. Klientem nemusi bejt jenom
koncovy prohlizec, ale proxy server nebo crawler a pro tyhle programy je
vyznam jednotlivejch hlavicek vyznamnej a dulezitej. Podobna s 301 je
410 Gone, ktera rika, ze obsah byl odstranen bez nahrady.

Naproti tomu 302 Found oznacuje pouze docasny presmerovani. Klient si ma
puvodni adresu ponechat, protoze je pravdepodobne, ze se obsah na
puvodni URL vrati. casto pouzivana u Post-Redir-Get.

Spolehat se na to, ze dneska google nerozlisuje 301 a 302 je
kratkozrake, spatne a vubec fuj. Kdyby bylo jedno, jaky presmerovani se
pouzije, proc by jsme meli k dispozici spoustu 3xx hlavicek urcenejch
pro redirect?

Příspěvek zaslán emailem

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: dedouch

14:32:38 19.03.2010

Dne 18.3.2010 23:09, doktor napsal(a):

> 18. března 2010, 15:39:08, dedouch napsal(a):
> d> Mezi 301 a 302 přesměrováním je z pohledu vyhledávače pouze minimální
> d> rozdíl.
>
> Není minimální, je docela dost velký. 301 a 302 slouží k úplně jiným
> účelům a přihlédnutí k těmto účelům je namístě.

Prakticky žádný důležitý vyhledávač nedělá mezi 301 a 302 významný
rozdíl - respektive z pohledu přenosu ranku tam není vůbec žádný a ty
ostatní rozdíly se v tomto případě nemají šanci projevit.

> d> ale spekuluje se, že tam už může být nějaký útlum, byť pokud bude,
> d> nebude vysoký.
>
> Ani toto není tak úplně pravda. Není to jen pouhá spekulace, je to
> přesně změřená veličina - útlum na přesměrování je a je docela i dost
> významný s přihlédnutím ke konkurenčnosti některých frází - což se
> ovšem zas tak moc netýká tazatele.

Přesně změřená veličina to určitě není, protože se to nijak změřit nedá.

S pozdravem
V. Saur

--
Vladimír Saur
https://twitter.com/dedouch
http://www.h1.cz/skoleni-seo-marketing

Příspěvek zaslán emailem

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: doktor

23:09:47 18.03.2010

zdarec,

18. března 2010, 15:39:08, dedouch napsal(a):
d> Mezi 301 a 302 přesměrováním je z pohledu vyhledávače pouze minimální
d> rozdíl.

Není minimální, je docela dost velký. 301 a 302 slouží k úplně jiným
účelům a přihlédnutí k těmto účelům je namístě.

d> Jde o to, že většina externích zpětných odkazů bude směrovat tak
d> jako tak do rootu

To také není tak úplně pravda. Externí odkazy budou obvykle takové,
jaké si je udělá sám a nebo jaké je udělají jiní uživatelé internetu.
A ti jiní uživatelé obvykle zadají odkazy takové, jaké ve skutečnosti
jsou. A ty odkazy co si bude budovat sám často nebudou do rootu
schváleny, protože jsou přesměrovány...

[...]
d> ale spekuluje se, že tam už může být nějaký útlum, byť pokud bude,
d> nebude vysoký.

Ani toto není tak úplně pravda. Není to jen pouhá spekulace, je to
přesně změřená veličina - útlum na přesměrování je a je docela i dost
významný s přihlédnutím ke konkurenčnosti některých frází - což se
ovšem zas tak moc netýká tazatele.

d> Stručně řečeno - přesměrování sice minimalizuje riziko změny URL, ale
d> lepší je URL neměnit vůbec, pokud to není nutné, a tady mi to nutné
d> nepřijde.

No, konečně něco, s čím mohu zcela plně souhlasit...

--
...dnes totiž programuje prakticky každý, kdo umí usnout s hlavou na klávesnici.

Pavel Kodýtek aka doktor (moderátor)
ICQ: 30759319
[url= http://www.webdesign.paysoft.cz/ ]Webdesign a SEO[/url]
[url= http://www.tojeono.cz/?dn=115 ]Webhosting pro profesionály[/url]


Příspěvek zaslán emailem

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: foldynad

17:51:48 18.03.2010

to dedouch:
-------------
Moc díky za všechny velmi užitečné rady!

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: dedouch

15:38:59 18.03.2010

Dne 18.3.2010 15:03, foldynad napsal(a):

>> přesměrování hned v rootu vám také rozhodně nepomůže.
>
> Co přesněji to znamená?
>
> Jak jsem se totiž dočetl, tak přesměrování 301 (Moved permanently) by
> vadit nemělo. Dřív jsem přesměrovával (aniž bych si to vlastně
> uvědomil) 302 ... což je samozřejmě hodně špatně, ale takto to také
> vadí?

Mezi 301 a 302 přesměrováním je z pohledu vyhledávače pouze minimální
rozdíl. Jde o to, že většina externích zpětných odkazů bude směrovat tak
jako tak do rootu a hlavní obsah máte na jiné URL, což není ideální -
správně by se měly off-page a on-page faktory co nejvíce posčítat.
Přesměrování pomocí 301 sice přenese off-page faktory na cílovou URL,
ale spekuluje se, že tam už může být nějaký útlum, byť pokud bude,
nebude vysoký. Přepočet off-page faktorů na cílové URL u některých
vyhledávačů není tak úplně triviální, třeba Seznam přesměrování moc v
lásce nemá.

Stručně řečeno - přesměrování sice minimalizuje riziko změny URL, ale
lepší je URL neměnit vůbec, pokud to není nutné, a tady mi to nutné
nepřijde.


> Nehledě teď na některého uživatele, který možná pokřiví nosem, když
> se mu to přesměruje. Ale tak velká změna v URL to zase není a měl by
> to pochopit. A přesměrovává se z toho důvodu, že časem se uvažovalo,
> že mimo chat přibude ještě něco jiného na podobné úrovni. Napadá mě
> příklad "www.krasnechvile.cz/penziony/".

Pokud chcete obsah rozšiřovat, je dobré s tím počítat. Pokud by tam to
přesměrování ale bylo dlouhodobě, raději bych se ho zbavil. Zároveň je
dobré popřemýšlet, co na root adrese bude, až obsah webu rozšíříte, a
zamyslet se, jestli by to tam (částečně) nemohlo být už nyní.


--
Vladimír Saur
https://twitter.com/dedouch
http://www.h1.cz/skoleni-seo-pro-webmastery

Příspěvek zaslán emailem

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: foldynad

15:03:44 18.03.2010

to dedouch:
-----------

Díky za podnětné informace, budu chtít na to zapracovat.
Jen ještě...

dedouch Napsal:
-------------------------------------------------------
> přesměrování hned v rootu vám také rozhodně nepomůže.

Co přesněji to znamená?

Jak jsem se totiž dočetl, tak přesměrování 301 (Moved permanently) by vadit nemělo.
Dřív jsem přesměrovával (aniž bych si to vlastně uvědomil) 302 ... což je samozřejmě hodně špatně, ale takto to také vadí?

Nehledě teď na některého uživatele, který možná pokřiví nosem, když se mu to přesměruje.
Ale tak velká změna v URL to zase není a měl by to pochopit.
A přesměrovává se z toho důvodu, že časem se uvažovalo, že mimo chat přibude ještě něco jiného na podobné úrovni. Napadá mě příklad "www.krasnechvile.cz/penziony/".

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: dedouch

14:06:11 18.03.2010

Dne 18.3.2010 11:01, foldynad napsal(a):

> 1) Četl jsem, že TITLE by neměl obsahovat více než XX (60/64/70/..)
> znaků a že klíčová slova by měla figurovat hned na začátku. Je to
> proto, že v případě delšího titulku dojde k jeho useknutí (a přidání
> "...") ve výsledcích vyhledávání a uživatel, který vyhledává, se pak
> díky tomu nedozví vše, co jsme mu měli v úmyslu podstrčit? Nebo to
> také nějak ovlivňuje page-rank?

Dobrý den.

Title neovlivňuje pagerank vůbec. ten primárně závisí pouze na off-page
faktorech (tedy zpětných odkazech).

S délkou si nelámejte hlavu tolik - je dobré udržet délku do těch plus
mínus 60/70 znaků, ale pokud vám název webu přeteče o pár znaků, není to
tragédie. Vyhledávače pravděpodobně té části titulku, která pak není ve
výsledcích vidět, nějak snižují váhu, ale není za to žádné negativní
hodnocení, to byste musel ty titulky mít extra špatně.

>
> 2) V návaznosti na bod 1 by mě také zajímalo, zda uvádět do TITLE
> název firmy? Dočetl jsem se, že by to tak mělo být, a to asi kvůli
> jednoznačnosti. Napříč tomu mi to zase prodlouží onen titulek a pokud
> budu chtít zachovat nějaký přijatelný počet znaků, budu nucen
> vynechat jiná a třeba důležitá klíčová slova...

Název firmy uveďte, pokud to s webem myslíte dlouhodobě vážně a chcete
budovat nějakou značku. V dlouhodobém horizontu může být důležitější než
nějaká klíčová slova - ta navíc nemusíte dávat jen do titulků.

>
> 3) Duplicita klíčových slov na několika stránkách webu - konkrétní
> příklad: Mám web "Chaty *Krásné chvíle*", který láká k ubytování na 4
> chatách. Každá z těchto chat má (logicky) svou vlastní stránku a tedy
> i vlastní TITLE. Ovšem jak odlišit titulek mimo samotný název chaty a
> pár rozdílů, když vždy půjde o "chatu", "ubytování v Beskydech",
> "relax" atp. To jsou klíčová slova, která by teoreticky měl (nebo
> neměl?) obsahovat každý z těchto titulků, protože pokud budu počítat
> s tím, že uživatel vyhledává nejčastěji "chata beskydy", tak by bylo
> fajn to tam mít. Pak ale budu mít 4 dost podobné nadpisy...

Každá ta chata je v jiné obci - hned máte důvod titulky odlišit. Navíc
pokud chcete optimalizovat na jednu frázi více stránek webu, je někde
něco špatně. První, co byste měl udělat, je namalovat si na papír
strukturu webu a každé stránce přiřadit nějaké klíčové fráze, na které
bude v důsledku optimalizovaná. Na "ubytování beskydy" je s klidem možné
optimalizovat úvodní stránku webu, ostatní pak na fráze méně
frekventované, konkrétnější, spojené s názvem obce.

Například na stránce http://www.krasnechvile.cz/chaty/krasna-borove/
máte v textu stránky Borové, ale v titulku Visalaje - jako uživatel bych
z toho byl spíše zmatený, co tedy platí?


> Pokud by byl zájem se mrknout na přesné znění TITLE, jaké jsem
> nakonec zvolil, tak zde: http://www.krasnechvile.cz. Předem
> upozorňuji, že pro řadu podstránek tam TITLe ještě chybí nebo přijde
> změnit + také chci navázat pro určitou podstranu vždy "unikátní"
> DESCRIPTION a sadu KEYWORDS. Ale právě s tím trávím čas a ladím
> to...

Na sadu keywords můžete s klidem rezignovat, to už žádný vyhledávač
nečte, je to zbytečná práce.

Optimalizace ale nespočívá jen v titulcích - odkazy na úvodní stránku
nemají pořádný text, ten by měl obsahovat také frázi, na kterou se
úvodní stránka optimalizuje, přesměrování hned v rootu vám také rozhodně
nepomůže. Text úvodní stránky obsahuje hlavní frázi pouze jednou -
ačkoli je hustota klíčových slov čím dále méně důležitá, toto je docela
málo.

Ten web je navíc dost zmatený - proč je na úvodní stránce více
fotografií než chat? Proč podtrháváte texty, které nejsou odkazy?
Detaily jednotlivých chat jsou dost přeplácané, prospělo by rozdělení
informací na více podstránek, zjednodušení ceníku.
Kontaktní informace bych raději dal hezky viditelně na každou stránku
(třeba do hlavičky), protože ten rezervační proces není zrovna příkladem
uživatelské přívětivosti.

S pozdravem,
V. Saur

--
Vladimír Saur
https://twitter.com/dedouch
http://www.h1.cz/skoleni-seo-pro-webmastery


Příspěvek zaslán emailem

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: AnonymousUser

13:42:02 18.03.2010

[ital]Chjo, zase nekdo, kdo chape SEO jako ochcavani vyhledavacu a ne jako
pomoc lidem....[/ital]

A co jiného to je?

[ital]Pro titulek a vubec pro cely SEO plati jediny plavidlo - co je dobry pro
navstevniky, je dobry pro SEO.[/ital]

ha ha ha

P.S.: Já sice vím, že podobné názory se všude píší, to však neznamená, že je to pravda. Zkusím nekonfliktně: Jsou dva user agenti, kteří zkoumají obsah webových stránek: Jeden je crawler vyhledávače a druhý je člověk. Oba mají už z technického principu naprosto jiné vlastnosti, zkoumají jiné věci a už z principu nehodnotí stejně.

Každý kdo řekne, že co ocení vyhledávač to ocení člověk, nebo naopak je v podstatě demagog. Je to člověk rozšiřující polopravdy/pololži (dosaďte si jakou konotaci chcete).

Nicméně ne vše co se říká je pravda a zkazky typu „co je dobré pro návštěvníka je dobré pro SEO“ jsou jen pohádky pro děti. Je to zoufalé přání mnoha lidí, ale není to tak a nikdy tomu tak nebude. Sice zastánci této věty se to snaží opakovat seč jde aby „stokrát opakovaná lež se stala pravdou“ ale vždy bude platit, že nároky vyhledávače a nároku návštěvníků budou rozdílné. Což nevylučuje určitou společnou množinu, ale ta rozdílná množina bude stále obrovská.

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: foldynad

11:58:55 18.03.2010

sniper Napsal:
-------------------------------------------------------
> Chjo, zase nekdo, kdo chape SEO jako ochcavani
> vyhledavacu a ne jako
> pomoc lidem....

Nejde mi o to, abych, cituji: "ochcal vyhledávač".
Snažím se web navrhnout tak, aby jeho obsah (ať už jde o nadpisy, popisy, odkazy nebo samotný text) byl příjemný, srozumitelný a užitečný pro uživatelé, ale také aby byl co nejlépe hodnocen vyhledávači.

> Pro titulek a vubec pro cely SEO plati jediny
> plavidlo - co je dobry pro
> navstevniky, je dobry pro SEO.

Tak úplně nesouhlasím, protože si myslím, že pokud by chtěl člověk napsat web maximálně optimálně pro uživatele, nebude tento web tak dobře hodnocen, jak takový web, co sice dbá na základní pravidla, jde na ruku uživatelům, ale zároveň v jistých případech tomu trochu pomůže a třeba někam vrazí nějaké klíčové slovo, i když by jej tam za normálních okolností jindy nedal.

Jde prostě o to, najít kompromis s tím, že priorita je, aby se to líbilo a bylo to srozumitelné pro uživatele.

... to se ale nevylučuje s tím, na co jsem se ptal.

Citovat příspěvek

 

Re: seo, title

Autor: sniper

11:09:13 18.03.2010

Chjo, zase nekdo, kdo chape SEO jako ochcavani vyhledavacu a ne jako
pomoc lidem....

Pro titulek a vubec pro cely SEO plati jediny plavidlo - co je dobry pro
navstevniky, je dobry pro SEO. Uvedom si, kde se titulek pouziva - krom
vysledku vyhledavani (obcas) se hlavne pouziva v prohlizeci, kterej z
toho generuje popisek tabu, nazev bookmarku, nazev pod jakym je stranka
ulozena v historii. Pokud si ja jako navstevnik budu ukladat do
bookmarku stranky pro pozdejsi pouziti, chci, abych mohl pak jednoduse
zjistit, jaka stranka se pod danym odkazem skryva. Je sice supr, ze budu
mit titulek narvanej klicovejma slovama, ale bookmark oznacenej jako
"chata,ubytovani,beskydy,ubytovani v chorvatsku" mi nic nerekne. Ale
titulek "Chata , Beskydy" je uz mnohem prijemnejsi.

Příspěvek zaslán emailem

Citovat příspěvek

 

seo, title

Autor: foldynad

11:01:23 18.03.2010

Ahoj,

snažím se najít optimální TITLE pro web zaměřený na chaty a ubytování v Beskydech.
Pročetl jsem už řadu diskuzí a stránek zaměřených na toto téma nebo na SEO vůbec a zjistli jsem, že je to opravdová alchymie...

Předpokládám tedy, že se asi nedozvím žádná konkrétní řešení, ale zkusím se zeptat alespoň na pár věcí:

1)
Četl jsem, že TITLE by neměl obsahovat více než XX (60/64/70/..) znaků a že klíčová slova by měla figurovat hned na začátku.
Je to proto, že v případě delšího titulku dojde k jeho useknutí (a přidání "...") ve výsledcích vyhledávání a uživatel, který vyhledává, se pak díky tomu nedozví vše, co jsme mu měli v úmyslu podstrčit?
Nebo to také nějak ovlivňuje page-rank?

2)
V návaznosti na bod 1 by mě také zajímalo, zda uvádět do TITLE název firmy?
Dočetl jsem se, že by to tak mělo být, a to asi kvůli jednoznačnosti.
Napříč tomu mi to zase prodlouží onen titulek a pokud budu chtít zachovat nějaký přijatelný počet znaků, budu nucen vynechat jiná a třeba důležitá klíčová slova...

3)
Duplicita klíčových slov na několika stránkách webu - konkrétní příklad:
Mám web "Chaty *Krásné chvíle*", který láká k ubytování na 4 chatách.
Každá z těchto chat má (logicky) svou vlastní stránku a tedy i vlastní TITLE.
Ovšem jak odlišit titulek mimo samotný název chaty a pár rozdílů, když vždy půjde o "chatu", "ubytování v Beskydech", "relax" atp.
To jsou klíčová slova, která by teoreticky měl (nebo neměl?) obsahovat každý z těchto titulků, protože pokud budu počítat s tím, že uživatel vyhledává nejčastěji "chata beskydy", tak by bylo fajn to tam mít. Pak ale budu mít 4 dost podobné nadpisy...

Pokud by byl zájem se mrknout na přesné znění TITLE, jaké jsem nakonec zvolil, tak zde: [url]http://www.krasnechvile.cz[/url].
Předem upozorňuji, že pro řadu podstránek tam TITLe ještě chybí nebo přijde změnit + také chci navázat pro určitou podstranu vždy "unikátní" DESCRIPTION a sadu KEYWORDS.
Ale právě s tím trávím čas a ladím to...

Díky za každou přínosnou radu, či nasměrování.

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: